ارغوان در ونیز/ بامداد افشار با سیستم 5 و 1 کردن اصوات تغییرات زمانی را ایجاد می کند

خبرگزاری پانا: بامداد افشار از ساخت موسیقی محیطی و طراحی صدا برای فیلم «ارغوان» خبر داد و گفت: فیلم دارای تقسیمات زمانی است که من تغییرات آن را با ایجاد سیستم 5 و 1 و سیستم استودیویی محقق کردم، فیلم برای جشنواره ونیز آماده می شود.

کد مطلب: ۲۱۷۶۶۱
لینک کوتاه کپی شد

بامداد افشار آهنگساز در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی پانا، گفت: در حال حاضر مشغول کار بر روی یک پروژه سینمایی به کارگردانی امید بنکدار و علی محمدی با نام «ارغوان» هستم. این فیلم برای حضور در جشنواره ونیز و پس از آن جشنواره فیلم فجر آماده می شود.

وی افزود: فیلم 100 دقیقه است و فضای عاشقانه ای دارد که با موضوع موسیقی پیش می رود. آهنگسازی فیلم برعهده بردیا کیارس است و 20 روز به من مهلت داده شده موسیقی محیطی و طراحی صدای آن را انجام دهم.

این آهنگساز ادامه داد: این اولین پروژه سینمایی من است پیش از آن «کرکره» مستندی بود که کار کردم ولی این کار اولین کار جدی من در حوزه سینما محسوب می شود. معمولا در سینما دست آهنگساز در ساخت موسیقی خیلی بسته است به همین دلیل من معمولا خیلی به این سمت نمی رفتم ولی در این کار کارگردان اهمیت زیادی برای موسیقی و صدا قائل بوده و دست مرا باز می گذاشت.

وی اظهار کرد: فیلم در سه زمان می گذرد؛ قبل انقلاب، بعد انقلاب که خود به دو بخش سال های بعد از جنگ و سال های بعد از دهه 70 تقسیم می شود. فوکوس بیشتر روی بخش قبل انقلاب و بعد انقلاب است که هدف ما این بود رنگ صدا در قبل انقلاب و بعد انقلاب متفاوت باشد. بخشی که جدای از لباس و طراحی صحنه با تغییرات صداها نیز تفاوت هایی را ایجاد کرده و این دو بخش را از هم متمایز کنیم. این ایده را من با ترس زیادی پیش بردم و فکر نمی کردم اینقدر کارگردان این ایده را بپذیرد اما استقبال خیلی خوبی صورت گرفت.

افشار در خصوص جزئیات کار تصریح کرد: کاملا صداها در دو بخش متفاوت است. اما جدای از ایجاد این تفاوت کار دیگری که قرار شد انجام شود سیستم 5 و 1 کردن صدا بود که در سینما سیستم دالبی گفته می شود. ایده من این است که زمان بعد انقلاب سیستم 5 و 1 باشد و قبل انقلاب کاملا به صورت استودیویی. موسیقی و اصوات باید به گونه ای باشد که در بخش هایی که نیازمند توجه بیشتر مخاطب هستیم موسیقی و صداها این امر را پیش برده و محقق کند و میزان توجه مخاطب را بالا ببرد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در حال حاضر طراحی صدا تمام شده است و بخش آهنگسازی نیز به اتمام رسیده است و تا 3-4 روز آینده کل کار تمام می شود و فیلم برای جشنواره ونیز آماده می شود. در این فیلم مهتاب کرامتی، شقایق فراهانی، مهدی احمدی، الهام کردا و ... ایفای نقش کرده اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار