استاندار اردبیل:

اردوگاه مقدس اردبیلی برون‌سپاری شود

خبرگزاری پانا: استاندار اردبیل گفت: اردوگاه مقدس اردبیلی که می‌تواند به یک ظرفیت ملی تبدیل شود باید در حوزه بهره‌برداری به بخش خصوصی واگذار شده و نسبت به برون‌سپاری آن اقدامات لازم انجام شود.

کد مطلب: ۲۱۷۶۵۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاریپانا، مجید خدابخش در اولین جلسه شورای آموزش و پرورش در سال جاری در محل استانداری اردبیل گفت: این اردوگاه که در موقعیتی مناسب و نزدیک شهر توریستی سرعین قرار گرفته است باید به یک ظرفیت تفریحی و گردشگری و تامین اوقات فراغت دانش‌آموزان با رعایت اصول آموزشی و تربیتی تبدیل شود که اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس متعهد شده در فنس‌کشی محوطه این اردوگاه و همچنین تجهیز این منطقه به سیستم گرمایشی اقدامات لازم را انجام دهد.

وی خاطرنشان کرد‌: باید مرحله بهره‌برداری از این اردوگاه برون‌سپاری شده و با مدیریت مناسب همه ساله این مجموعه به محل حضور دانش‌آموزانی از سراسر کشور تبدیل شود تا شاهد برگزاری اردوهای آموزشی و تربیتی به صورت ملی باشیم.

استاندار اردبیل یادآور شد: تا 10 سال آینده در نظام آموزشی تحول عظیمی رخ خواهد داد به طوری که سعی و تلاش ما بر این است تا همسو و هم راستا با این تغییرات و تحولات که در نظام آموزشی به وجود می‌آید مراکز تربیتی و پرورشی همچون اردوگاه‌ها را توسعه دهیم.

خدابخش گفت: به یقین این مراکز بهترین فضا برای تقویت مولفه تربیتی و پرورشی با رویکردهای متفاوت خواهد بود به طوری که با گسترش کانون‌ها و اردوگاه‌ها و استقرار روانشناسان آسیب‌های احتمالی در حوزه رفتاری و تربیتی مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: البته در این راستا ماموریتی که بر عهده خانواده‌ها به عنوان پروژه شهروندسازی قرار می‌گیرد با احداث پارک‌های بزرگ و خانوادگی ‌و تقویت روابط و الفت و دوستی بیشتر شکل واقعی به خود می‌گیرد به طوری که با تبعیت از الگوی واحد نقش واحدهای تربیتی پررنگ‌تر می‌شود به طوری که مدارس نیز با کاربری‌های فرهنگی مورد توجه و دقت نظر قرار می‌گیرد.


رئیس شورای اداری استان در ادامه سخنان خود با قدردانی از برگزارکنندگان جشنواره خیرین مدرسه‌ساز که زمینه‌ای را فراهم کردند تا 20 روز از فضای این استان معطر به عطر حضور خیرین شود، افزود: مشارکت 20 میلیارد تومانی خیرین بر اساس اولین ارزیابی‌های نوسازی مدارس نشان می‌دهد که خیرین در اعطای دارایی‌های خود در امور خیریه همواره پیشقدم هستند.

خدابخش ضرورت تقویت و گسترش این روحیه اثربخش را در همه حوزه‌ها به ویژه تلطیف روابط اجتماعی یادآور شد و ادامه داد: خداوند برکات خود را برای چنین مجموعه‌هایی نازل می‌کند به طوری که در این استان در سال گذشته بیشترین حجم سرمایه‌گذاری در امر مدرسه‌سازی از سوی خیرین انجام شده که حتی این مبلغ بیشتر از اعتبارات دولتی بوده است.

وی با بیان اینکه واگذار نکردن زمین و فضاهای آموزشی در شهرک‌های جدید به ویژه شهرک استانداری، دادگستری و ... اسباب شرمندگی و تاسف است، عنوان کرد: در هیچ جای دنیا چنین حرکت تعجب‌آور سابقه ندارد که ساکنان یک شهرک برای فضای آموزشی و تربیت فرزندان خود زمینی اختصاص ندهند و یا از واگذاری زمین استنکاف کنند.

استاندار اردبیل ضرورت حل مشکل فضاهای آموزشی در برخی از شهرهای پرجمعیت استان نظیر اردبیل، مشگین‌شهر، پارس‌آباد و خلخال را بیان کرد و گفت: با مساعدت اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس و تا آغاز سال تحصیلی آینده قرار است پروژه‌های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی 80 درصد تکمیل و در شهرهای یاد شده در اختیار آموزش و پرورش قرار گیرد.

خدابخش ضرورت استاندارد‌سازی فضاهای آموزشی به استفاده از تجهیزات گرمایشی در مدارس را یادآور شد و افزود: در این زمینه نیز منابع اعتباری خوب به استان از سال گذشته اختصاص یافته که با تلاش مجموعه نوسازی مدارس در قالب اجرای سیستم پکیج و موتورخانه مرکزی در مدارس در حال انجام است.

وی ضرورت شناسایی و باسواد کردن اولیای دانش‌آموزان بی‌سواد را خاطر‌نشان کرد و یادآور شد: نباید این آموزش‌ها با شیوه زور و فشار و یا برخی تهدیدها انجام شود بلکه بهتر است به شکل اغنایی وارد شده و در باسواد کردن گروه‌های بی‌سواد مشارکت کنیم.

رئیس شورای آموزش و پرورش استان اردبیل تاکید کرد: در دنیا ثابت شده است که ایجاد مانع در مسیر روند کارها و سهولت اجرا مفسد‌آور است و هرگز نباید حرکتی را انجام دهیم تا نگاه بدبینی سوء ظن و سوء اعتماد گسترش یابد.

خدابخش در پایان سخنان خود افزود: در 2500 سال حاکمیت شاهنشاهی در این کشور نوعی بدبینی بین دولت و ملت به شکل متقابل به وجود آمده است که برای برطرف کردن آن باید فضای خیرخواهی و خوش‌بینی را ترویج کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار