معاون وزیرصنعت، معدن و تجارت:

اکتشاف یکی از بزرگترین گلوگاه های اقتصاد معدن است

خبرگزاری پانا: معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت گفت: اکتشاف یکی از بزرگترین گلوگاه های اقتصاد معدن محسوب می شود

کد مطلب: ۲۱۷۱۰۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس خبر پانا ، به گزارش گروه دریافت خبر، مهدی کرباسیان در جلسه ای که با حضور استاندار و سایر مدیران استان زنجان برگزار شد، افزود: با اختصاص پهنه هایی در زنجان عملیات اکتشافی در این استان توسعه خواهد یافت .

وی یادآورشد: با اختصاص پهنه ای در حوزه های زنجان و انگوران این عملیات برای اکتشاف ذخایر احتمالی سرب و روی و سایر مواد معدنی انجام می شود .

کرباسیان اظهارکرد: هم اکنون عملیات اکتشافی در شهرستان ایجرود در 200 هزار کیلومترمربع آغاز شده است .

مدیر عامل شرکت ایمیدرو، از ایجاد شرکتی مستقل برای بهره برداری از معدن انگوران خبر داد و گفت: این شرکت درزنجان ثبت شده و اقدام به عملیات اکتشاف و بهره برداری از از آن خواهد شد .

وی خاطرنشان کرد: بخشی از درآمدهای این شرکت صرف فعالیت های عام المنفعه خواهد شد .

رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران ادامه داد: باید علاوه بر خاک بر فرآوری و ارزش افزوده آن نیز توجه ویژه ای داشت و هم اکنون ایمیدرو اعلام آمادگی می کند با پروژه های بزرگ صنایع معدنی که جهت راه اندازی با مشکل تامین خاک مواجه هستند، همکاری لازم را داشته باشد .

وی از پررنگ شدن نقش استان در تصمیم گیری و نظارت بر توزیع سهمیه خاک واحدهای تولیدی خبر داد و یادآور شد: استانداری و سازمان صنعت، معدن وتجارت استان می تواند با حضور بیشتر در تصمیم گیری و تخصیص سهمیه خاک واحدها، نسبت به سهمیه بندی مطلوب خاک اقدام کنند .

کرباسیان در خصوص رفع مشکل واحدهای تولید شمش سرب در استان افزود: مشکل تامین سهمیه خاک یا کنسانتره سرب واحدهای تولید شمش سرب بررسی و طی روزهای آتی برطرف خواهد شد .

استاندار زنجان نیز با اشاره به نقش تاثیرگذار معدن انگوران در صنایع معدنی این استان گفت: حجم قابل توجهی از صنایع معدنی زنجان در رابطه با معدن انگوران شکل گرفته و ظرفیت قابل توجهی در آن وجود دارد .

جمشید انصاری تصریح کرد: مهمترین تاثیر معدن انگوران در توسعه این استان، ایجاد واحدهای تولیدی بوده که در پی خود اشتغالزایی و ایجاد ارزش افزوده را به دنبال داشته است .

مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران با اشاره به مشکلات موجود در معدن انگوران در خصوص ذخایر رو به اتمام این معدن در سال های آینده گفت: طبق عملیات اکتشافی صورت گرفته میزان ذخیره معدن انگوران 22 میلیون تن تعیین شده بود که امروز با عملیات استخراج صورت گرفته تنها 9 میلیون تن از آن باقی مانده است .

وجیه الله جعفری با تاکید بر انجام عملیات اکتشافی جدید در این معدن اظهار داشت: ما هم اکنون بدنبال توسعه اکتشاف ذخایر جدید از این معدن هستیم تا ثبات اشتغال افراد شاغل در این منطقه را داشته باشیم .

جعفری افراد شاغل در این معدن را بالغ بر 500 نفر عنوان کرد .

معدن سرب و روی انگوران و کارخانه تولید سرب و روی انگوران در شهرستان ماهنشان استان زنجان بزرگ ترین تولید کننده سرب و روی ایران و بزرگ ترین معدن سرب و روی خاورمیانه است .

این معدن انگوران در 130 کیلومتری جنوب غرب زنجان و در مرز این استان با آذربایجان غربی واقع شده است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار