دیدارمدیر سازمان دانش آموزی خراسان شمالی با امام جمعه بجنورد

خبرگزاری پانا: به مناسبت سالروز تأسیس سازمان دانش آموزی، مدیر سازمان دانش آموزی به همراه مدیران ادارات دانش آموزی شهرستانها ومناطق استان و تعدادی از مربیان تشکیلات با امام جمعه شهرستان بجنورد دیدار نمودند.

کد مطلب: ۲۱۶۹۹۵
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش خبرنگارآموزش وپرورش پانا، زکریا رستمی دراین دیدار ضمن تشریح اهداف ووظایف سازمان دانش آموزی گفت:
تشکیلات دانش آموزی شامل اعضاء پیشتازان و فرزانگان که در قالب 1174 مربی تشکیلات و 22000نفر دانش آموز عضو در سال جاری فعالیت دارند.
وی ادامه داد : سایرتشکیلات دانش آموزی شامل عمره دانش آموزی ،اعتکاف دانش آموزی ،طرح یاران مدارس که در این طرح 15 مسئولیت درمدارس تعریف شده است.
رستمی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه با کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: تفاهم نامه ای در خصوص جشن عاطفه ها ، جشن نیکوکاری ، مجمع خیرین دانش آموزی با کمیته امداد امام خمینی(ره) منعقد شده است .
مدیر دانش آموزی خراسان شمالی گفت: سازمان دانش آموزی استان با اداره کل کتابخانه های عمومی ،شرکت برق استان نیز قراردادهایی در خصوص همکاری منعقد نموده است .
وی در ادامه به تشکیلات یاران شهداء،کتابیار،یادآوران ،مجلس دانش آموزی ،خبرگزاری پانااشاره نمود.
امام جمعه بجنورد حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: پیشتازی نوجوانان و جوانان در حرکت انبیاء امر مهم و برجسته است.
وی افزود: هرچه سرمایه گذاری در نسل جوان و نوجوانان بیشتر باشد قلبشان ازلحاظ پذیرش آمادگی بیشتری دارد وهمچنین این نسل را باید در یابیم تادر اهداف کامیاب شویم.
امام جمعه بجنورد افزود: جوانان منبع انرژی انقلاب هستند همانطورکه درجریانات انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بیشترین مدافعان نسل جوان بودند .
وی اظهارداشت: تشکیلات به گونه ای باید باشد کهجوانان ونوجوانان را به تدریج وارد میدان تصمیم گیری کنیم و یقینا" هرچه به شخصیت آن ها را بها دهیم خلاقیت آنها بیشتر می شود،فکر شان متمرکزتر می شود.
امام جمعه بجنوردادامه داد: مسئولیت در سازمان دانش آموزی مسئولیت زیر ساختی و کلیدی است ودر حقیقت برای جوانانی که وارد میدان کار ومدیریت می شوند آینده نگری می کند.
وی با اشاره به سفرهای معنوی ازجمله عمره دانش آموزی گفت: سفرهای معنوی دانش آموزان باعث میشود اعتقادات آنها در جان و دلشان حک شود و باورهایشان پربار تر شود.
وی افزود: تشکیلات یعنی شکل دادن به فکر ، رفتار، تصمیم گیری چراکه دانش آموزان مانند نهالی هستند که باید درست شکل بگیرید بخصوص از لحاظ تربیت عبادی ، اخلاقی که در تربیت بسیار مهم جلوه می کند و برای تربیت دانش آموزان باید سرمایه گزاری کرد.
یعقوبی بااشاره به پیوند دانش آموزان با روحانیت بیان کرد: پیوند دانش آموزان با روحانیت ،دین، معنویت رشد بهتری خواهد داشت، حرکت، شتابنده ترخواهد شد چراکه آشنایی جوانان ونوجوانان با حوزه ها و طلبه ها در روح آنان، نقش می بندد.
امام جمعه بجنورد افزود: فرهنگ جوانان امروزی ما در معرض بمباران رسانهها ی مجازی قرار دارد و خطر بزرگی احساس می شود لذا در این خصوص باید انجام کار اثباتی ضرورت پیدا می کندودر کنار کار سلبی، کار اثباتی نیز لازم است وهنر مربی این است که جوان را در قالب درست قراردهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار