رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی تاکید کرد:

برخورد جدی با متخلفان و اخلال گران اقتصادی در آستانه مرحله دوم هدفمندی یارانه ها

خبرگزاری پانا: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: در آستانه اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها، نظارت و کنترل بر بازار استان تشدید شده و با متخلفان و اخلال گران اقتصادی برخورد جدی می شود.

کد مطلب: ۲۰۷۱۹۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، عباداله اکبری در همایش آموزشی و تخصصی مدیران ستادی و شهرستانی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی که با هدف بررسی برنامه های راهبردی سال 93 با محوریت هدفمندسازی یارانه ها در سالن جلسات این سازمان برگزار شد؛ بر لزوم آمادگی برای اجرای صحیح مرحله دوم هدفمندی یارانه ها تاکید کرد و گفت: دولت تمهیدات لازم را برای حمایت از بخش های تولید و تجارت درنظر گرفته است .

وی با اشاره به تشدید نظارت و کنترل بازار استان، هم زمان با آغاز فاز دوم هدفمندی یارانه ها افزود: در آستانه اجرای طرح با کسانی که قصد سوء استفاده ، احتکار، کم فروشی و گرانفروشی داشته باشند برخورد جدی می شود .
اکبری با بیان اینکه هرگونه افزایش قیمت ها قبل از پیاده سازی هدفمندی یارانه ها ممنوع است اظهار داشت: با توجه به نامه ای که معاون اجرایی رئیس جمهور قبل از عید ابلاغ کرده تا پیاده سازی مرحله دوم طرح هدفمندی یارانه هرگونه افزایش قیمت ممنوع است .
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی اضافه کرد: اخیرا قیمتهای برخی کالاها از قبیل سیمان و آرد افزایش یافته بود که با پیگیری های صورت گرفته قیمت این کالاها به وضعیت قبلی برگردانده شد .
جلیلی معاون امور صنایع و اقتصاد سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: با توجه به اینکه هدف از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها در بخش صنعت ارتقا استانداردهای مصرف انرژِی و محصولات تولیدی در راستای توان رقابتی این بخش در بازار است لذا به منظور دستیابی به این اهداف لازم است برنامه ریزی عملیاتی جهت کاهش قیمت تمام شده، کاهش مصرف انرژی و در نهایت بهره وری تولید صورت گیرد .
وی افزود: امیدواریم دولت با اصلاح قیمت های حامل های انرژی در مرحله دوم هدفمندی یارانه ها درآمد حاصل از این اصلاح را در قالب بسته های حمایتی مانند کمکهای فنی و اعتباری، تسهیلات یارانه دار و کنترل واردات و صادرات در جهت رونق بخشی به تولیدات داخلی و درنهایت افزایش قدرت رقابت کالاهای داخلی در بازارهای جهانی به کار گیرد .
معاون امور معادن و اکتشافات معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی در این جلسه بخش معدن را به عنوان زیربنای توسعه اقتصادی اعلام کرد و افزود: این بخش گرچه همانند سایر بخش های اقتصادی از اجرای طرح هدفمندی یارانه ها متاثرخواهد شد اما با انجام یکسری اقدامات و تمهیدات می توان نه تنها با افزایش هزینه ها و قیمت تمام شده مقابله نمود بلکه تحرک و شتابی نیز به توسعه فعالیت های معدنی بخشید .
طاهری اضافه کرد: استفاده بهینه از ماشین آلات و تجهیزات ، توسعه واحدهای فرآوری و تبدیلی مواد معدنی، ایجاد مجتمع های معدنی، شناسایی نیازهای داخلی و بازارهای خارجی، استانداردسازی محصولات و استفاده از افراد آموزش دیده از پارامترهای موثری در راستای کاهش آسیب پذیری بخش معدن از اجرای هدفمندی یارانه ها هستند .
دهقان معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعـت، معدن و تجارت آذربایجان غربی نیز در این جلسه به تاثیر هدفمندسازی یارانه ها در حوزه بازرگانی داخلی اشاره کرد و افزود: تجارب حاصل از اجرای فاز یک هدفمندسازی یارانه ها بیانگر آن است که اجرای فاز دوم این طرح فشار مضاعفی بر واحدهای صنفی تولیدی انرژی بر خواهد نمود .
وی گفت: اعطای بسته های حمایتی در قالب کمک های بلاعوض، خط اعتباری و تسهیلات بانکی از راهکارهای پیشنهادی در جهت حمایت از واحدهای صنفی تولیدی هستند که میزان آسیب پذیری واحدهای متاثر را کاهش خواهند داد .
معاون برنامه ریزی، توسعه مدیریت و منابع سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی در این جلسه با اشاره به نامگذاری سال 93 با عنوان "اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی"، گفت: با توجه به اینکه نامگذاری سالهای قبل نیز به نوعی به مسائل اقتصادی مربوط بود، برآیند توجه زیاد رهبری به مسئله اقتصاد منجر به ابلاغ سیاستهای اقتصاد مقاومتی شد .
وی با بیان اینکه ویژگی‌های اقتصاد مقاومتی، حذف ریخت‌وپاش و افزایش بهره‌‌وری است افزود: باید سعی كنیم هزینه‌ها را كاهش و درآمد را افزایش دهیم كه این كار هم صرفا درقالب بسیج همگانی زیر پرچم اقتصاد و با حمایت همه‌جانبه مسئولان قابل‌اجرا است .
وی افزود: در این برهه از زمان، مردم باید با حمایت همه‌جانبه از اقتصاد مقاومتی، مسیر حركت به سمت اهداف انقلاب اسلامی را هموار كنند و از طریق اصلاح الگوی مصرف راه و روش خود را برای تحقق این مهم تغییر دهند .
وی با بیان اینکه رویکرد دولت تدبیر و امید رونق فعالیت های اقتصادی است افزود: این سازمان با اولویت قرار دادن مباحث اقتصاد مقاومتی و هدفمندسازی یارانه ها در تدوین برنامه های راهبردی سال 93 ، با عزم ملی و مدیریت جهادی در راستای تحقق شعار سال گام های اساسی را بر خواهد داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار