لزوم ایجاد نظام مراقبت اجتماعی از کودکان و نوجوانان

خبرگزاری پانا:مدیر کل دفتر مراقبت در برابر آسیبهای اجتماعی آموزش و پرورش از با تاکید بر ضرورت ایجاد نظام مراقبت اجتماعی از کودکان و نوجوانان گفت: با راه اندازی این نظام، چرخه منظمی از زیرساختها و خدمات برای ارائه به کودکان در معرض خطر ایجاد می شود.

کد مطلب: ۲۰۵۴۷۸
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش خبرنگار پانا :نادر منصور کیایی گفت: برای محافظت از دانش اموزان، کودکان و نوجوانان در برابر آسیبهای اجتماعی و رفتارهای پرخطر، تمامی دستگاهها با آموزش و پرورش همکاری کنند.
وی با اشاره به ضرورت استقرار نظام مراقبت اجتماعی از کودکان و نوجوانان، افزود: در حال حاضر آموزش و پرورش برنامه ها و خدمات پیشگیرانه اولیه را در سطحی گسترده در مدارس کشور اجرا می کند، اما برای مراقبت اجتماعی بیشتر از کودکان و نوجوانان ضروری است نظام مراقبت اجتماعی با همکاری دستگاههای مختلف شکل بگیرد.
وی افزود: نظام مراقبتهای اجتماعی، فرایند و ساختاری هوشمند دارد که با هم افزایی ظرفیتهای موجود در کشور، از غربالگری و توانمندسازی تا مددکاری و ارائه خدمات و فوریتهای اجتماعی را شامل می شود و در مواقع ضروری، کودکان و نوجوانان را مورد حمایت قرار می دهند.
مدیر کل دفتر مراقبت در برابر آسیبهای اجتماعی آموزش و پرورش درباره مراحل تدوین پروتکل درمان کودکان و نوجوانان که قرار بود با همکاری مشترک وزارت کشور انجام شود توضیح داد: تدوین این پروتکل در دستور کار است و مرحله به مرحله پیش می رویم.
وی درباره خطراتی که دانش اموزان را تهدید می کند، توضیح داد: عواملی که باعث خطرپذیری نوجوانان می‌شود متعدد است و تنها در مدرسه یا اجتماع نیست، به همین دلیل هم خانواده و هم اجتماع باید در برابر این آسیبها از جوانان و نوجوانان مراقبت کنند.
به گفته کیایی، آموزش و پرورش هرگز به دنبال این نیست که مسئولیت اعتقادی موضوع نوجوانان پرخطر را رد کند بلکه رسیدگی به آنها تکلیف ماست، اما دستگاههای دیگر همچون وزارت بهداشت، سازمان بهزیستی و ستاد مبارزه با مواد مخدر نیز باید به کمک آموزش و پرورش بیایند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار