در گفت و گو با پانا تأکید شد؛

مهم‌ترین اولویت‌‌های حوزه زنان در سال 93/ پیگیری افزایش مرخصی زنان و بیمه زنان خانه‌دار

خبرگزاری پانا: نماینده مردم تهران و عضو فراکسیون زنان مجلس با اشاره به مهم ترین اولویت برنامه های حوزه زنان در سال جاری گفت: پیگیری اجرای ماده 230 برنامه پنجم توسعه، افزایش مرخصی زایمان و همچنین بیمه زنان خانه دار از مهم ترین اولویت ها در سال 93 خواهد بود.

کد مطلب: ۲۰۴۳۷۶
لینک کوتاه کپی شد

فاطمه آلیا در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، تحول در اجرایی شدن برنامه های بخش زنان در سال 93 را ضروری دانست و گفت: بر اساس ماده 230 قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه، دولت با همکاری سازمان ها، با تدوین و تصویب «برنامه جامع توسعه امور زنان و خانواده» در 14 محور باید اقدامات این حوزه را انجام دهد.

وی افزود: این محورها که در راستای تحکیم بنیان خانواده هستند در موضوعاتی همچون پیشگیری از آسیب های اجتماعی، توسعه و ساماندهی امور اقتصادی به ویژه مشاغل خانگی برای زنان سرپرست خانوار و زنان بدسرپرست، فرهنگ عفاف و حجاب، ارتقای سلامت زنان، ارتقای توانمندی زنان شکل می گیرد .
نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به اولویت های کاری سال 93 در حوزه زنان افزود: پیگیری تغییر ساعت کار زنان در ادارات دولتی، رفع مشکلات اجرایی قانون افزایش مرخصی زایمان از شش به 9 ماه و بخشنامه دورکاری زنان، تعیین تکلیف والدین شاغل در زمان تعطیلی مدارس در موارد اضطراری و آلودگی هوا،پیگیری اجرای بیمه زنان خانه دار،موضوع لغو بخشنامه الزام دستگاه های اجرایی به ایجاد پست مشاور در امور زنان و خانواده از اولویت های مهم در سال 93 خواهد بود.
وی با اشاره به نامگذاری سال 93 به عنوان «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی»، خاطرنشان کرد: در چارچوب نامگذاری سال 93 برنامه ریزی ها باید بر نقش اساسی زنان توجه داشته و زیرساخت های متناسب در این بخش فراهم شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار