مراسم نکوداشت حضرت آیت الله غرویان در نیشابور برگزار می شود

خبرگزاری پانا: معاون استاندار و فرماندار نیشابورگفت: برگزاری مراسم نکوداشت حضرت آیت الله غرویان خواسته‌ی قلبی تمامی مردم شهرستان است، و این نکوداشت در حقیقت تجلیل از روحانیت است.

کد مطلب: ۱۹۱۹۳۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، اسفندیار جلایری درجلسه هماهنگی مراسم نکوداشت آیت الله غرویان امام جمعه سابق نیشابور با بیان این مطلب که مراسم یاد شده از سوی شورای سیاست گذاری ائمه ی جمعه ی کشور هفتم اسفند ماه در شهر نیشابور برگزار می‌شود؛گفت: وجود این شخصیت بزرگوار در این شهر مایه ی خیر و برکت و منشاء بسیاری از فعالیت ها بوده که در حافظه ی تاریخ منطقه ثبت شده است.

وی افزود: ایشان دارای آثارمتعددی در حوزه های ادب و عرفان هستند و عمر شریفشان را در راه گسترش فرهنگ و معارف اسلامی سپری کردند.

فرماندار نیشابورگفت: آیت الله غرویان مدت 33 سال کسوت امام جمعه و نماینده ولی فقیه در نیشابور را عهده دار بودند و این مراسم نکو داشت به پاس خدمات صادقانه ایشان است.

جلایری خاطر نشان کرد: نیشابور همواره مهد تربیت عرفا، عالمان، اندیشمندان و فرزانگانی است که هر کدام در عصر و زمان خود در زمره ی مشاهیر و مفاخر بزرگ کشور محسوب شده و حتی آوازه ی برخی از آنان از مرزهای جغرافیایی ایران فراتر رفته و به سایر ممالک جهان نیزرسیده است.

حجت الاسلام مقری مؤذن نماینده ولی فقیه وامام جمعه ی نیشابور نیز با تأکید برحفظ رویکرد مردمی مراسم گفت: توقع مردم تجلیل از شخصیت های علمی است و این مراسم یک نیاز فرهنگی و اجتماعی است.

گفتنی است نمایشگاهی از خدمات، آثار و تألیفات ایشان در محل برگزاری مراسم برپا خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار