حجت الاسلام و المسلیمن کوثری:

با دادن صدقه و انقاق از زندگی خود لذت ببرید

خبرگزاری پانا:حجت الاسلام والمسلمین کوثری با بیان اینکه اگرهروقت می خواهید در نماز حضورقلب پیدا کنید گفت: برای حضورقلب در نمازانفاق کنید و قبل از نماز صدقه بدهید و صبح و شب خود را نیز با صدقه آغاز کنید و از زندگی لذت ببرید.

کد مطلب: ۱۹۱۰۹۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، حجت الاسلام والمسلمین حسین کوثری در محفل انس با قرآن اعضای ستاد نماز جمعه شیروان درمنزل خانواده شهید سیدحسین رحیم زاده در ارتباط با ایه 15 سوره مبارکه حجرات و در پاسخ به این سوال که مومن کیست؟ و چه کسی راست می گوید؟ و راه امتحان و شناخت مومن چیست؟ و از کجا باید فهمید که فردی که می گوید مومن هست؟ و آیا راست می گوید یانه؟گفت:مومن واقعی باید چندخصلت داشته باشد و آن اینکه اولا به قدرت و علم و حضور و حکمت خدا ایمان داشته و به اسامی خدا ،مدیر و مدبر،حی و عالم بودن خدا معتقد باشد.

امام جمعه شیروان دومین و سومین خصلت مومن را ایمان داشتن به رهبری رسول خدا برشمرد وافزود:مومن در دل هم نباید ذره ای شک و شبهه داشته باشد.

کوثری با اشاره به چهارمین خصوصیت مومن افزود:مومن را نمی شود فقط با نماز آزمایش کرد بلکه مومن واقعی کسی است که با مال و جان خود نیز جهاد می کند و ما باید در جامعه بگردیم و اگر ناتوانی وجود دارد کمکش کنیم و یا اگر گره ای را می توانیم آن باز کنیم و با مال جهاد فی سبیل الله کرده و دست بچه یتیم را گرفته و دستی روی سر او کشیده و کمکش کنیم چرا که امام صادق (ع) می فرمایند اگر در صراط مستقیم حرکت کنید ما هم دست شما را خواهیم گرفت.

امام جمعه شیروان گفت:درودخدابر شهدا،که این ها مومن به خداهستند و شک وشبهه نکردند و جلو رفتند و جانشان را تقدیم کردند واین ها صادق واقعی هستند.

کوثری افزود : انسان به بر و نیکی نمی رسد وجزو ابرار نمی شود مگر به دادن انفاق و صدقه و کمک کردن به دیگران از آن چه که دوست دارد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار