در گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر

یادمان 13 شهید فرهنگی اردبیل رونمایی شد

خبرگزاری پانا: در گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر و در طلیعه سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی یادمان 13 شهید فرهنگی آموزش و پرورش در دبیرستان پسرانه شاهد اردبیل رونمایی شد.

کد مطلب: ۱۸۴۷۸۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، در این مراسم مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت : پرچمدار عزت، شرف و عظمت این سرزمین شهدای والامقام و ایثارگرانی هستند که بی‌ادعا برای جمهوی اسلامی ایران جانفشانی کرده و خالصانه هر چیزی را که داشتند در طبق اخلاص گذاشتند.

صابر سپهری خاطر‌نشان کرد: ما باید همیشه قدردان عزت و شرف به دست آمده در این سه دهه باشیم چرا که دشمن دندان طمع به انحراف و انحطاط دستاوردهای انقلاب اسلامی دارد تا به نحوی آنها را مورد چپاول قرار دهد.

وی افزود: کمتر کسی احساس می‌کند که این نظام سی و پنج سال است که بدون تکیه بر ابرقدرت‌ها با شوکت و آرامش کامل به مسیر عزت‌مندانه خود ادامه می‌دهد و در تمام عرصه‌ها نیز دستاوردهای بی‌بدیل به دست آورده است.

دبیر شورای آموزش و پرورش استان اردبیل یادآور شد: عظمت کار شهدا واقعیتی است که در طول تاریخ ایران اسلامی و جهان الگو و سرمشق خواهد بود.

سپهری با ارائه گزارشی از برنامه‌های آموزش و پرورش برای معرفی شهدای فرهنگی استان اردبیل گفت: باید به نیکی از شهیدان فرهنگی یاد شود و باید با تمام اکرام، دلاوری‌های این شهدا ثبت و ضبط شده و به نسل‌های امروزی و آینده انتقال داده شود.

وی تصریح کرد: ما امروز در ادامه مسیر انتقال مبانی ارزشی این نظام مسئولیتی سنگین بر عهده داریم و در این مسئولیت سنگین باید آگاهانه عمل کرده و به انتقال مواریث کمک کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با اشاره به آمار 63 شهید فرهنگی این استان تصریح کرد: از یادمان تمثال 13 شهید فرهنگی در ناحیه 2 و 12 شهید فرهنگی در ناحیه 1 و بقیه شهدا نیز در سایر مناطق به منظور معرفی شهدای فرهنگی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت رونمایی شده است که در بیش از 60 مدرسه مرکز استان تهیه و نصب شده و محتوای آن بیانگر عکس، مشخصات فردی، ولادت، عملیات، تاریخ و محل شهادت آنان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار