برگزاری یادواره شهدای والامقام دانش‌آموزی و فرهنگی

اردبیل(پانا) - یادواره شهدای والامقام دانش‌آموزی و فرهنگی در کانون فرهنگی، تربیتی شهید رجایی ناحیه ۲ اردبیل برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۲۸۰۲۹
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری یادواره شهدای والامقام دانش‌آموزی و فرهنگی

به گزارش مدیریت آموزش وپرورش ناحیه اردبیل 2؛در این یادواره، سردار غلام عسگر کریمیان ،فرمانده سابق سپاه عاشورا ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، از برگزاری این یادواره ها که یاد و خاطره شهیدان را زنده نگه می دارد، قدردانی کرد.

وی با بیان اینکه دانش آموزان تاثیر بسزایی در تمامی مقاطع انقلاب اسلامی به خصوص 8 سال دفاع مقدس داشتند، اظهار کرد: بالاترین آمار شهدا در قشرهای مختلف در کشور به دانش آموزان با تقدیم بیش از 36 هزار شهید برای انقلاب اسلامی اختصاص دارد که نشان از تاثیر بالای دانش آموزان در دوام انقلاب اسلامی دارد.

کریمیان افزود: لازم است دانش آموزان امروزی دشمن شناس و جریان شناس باشند و از استعداد ها و توان خود آگاه باشند تا در میدان آتش به اختیار که مقام معظم رهبری فرموده اند به خوبی و با درایت عمل کنند.

فرمانده سابق سپاه عاشورا با بیان خاطراتی از شهید والامقام مرحمت بالازاده که به فهمیده آذربایجان مشهور است، بیان کرد: اگر می خواهیم به شهید و فرهنگ شهادت عاشورایی آنها احترام بگذاریم لازم است راه و منش آن ها را بهتر باشیم.

کمال اطمینان ،مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 اردبیل هم ضمن خیر عرض مقدم به مهمانان و دانش آموزان گرامی، یاد و خاطره 36 هزار شهید دانش آموز را گرامی داشت.

وی افزود: تجلیل از شهدای گرانقدر و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مایه بقای انقلاب اسلامی و یک ضرورت غیر قابل انکار می باشد.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 اردبیل با بیان اینکه قشر دانش آموزان در مقاطع مختلف انقلاب اسلامی 36 هزار شهید تقدیم انقلاب کرده اند، بیان کرد: 741 دانش آموز شهید در استان اردبیل داریم که نکته جالب این است که 40 شهید در سن 13 سالگی به درجه رفیع شهادت نائل شده اند.

در ادامه از پدر شهید والامقام جعفرزاده با اهدا لوح تقدیر تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار