دولت از سرمایه گذاری در بورس حمایت می کند

خبرگزاری پانا: مدیر بورس منطقه ای استان زنجان، گفت: دولت از سرمایه گذاری در بازار سرمایه و بورس حمایت می کند

کد مطلب: ۱۷۹۷۳۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس خبر پانا ، مهرداد محبی در گفتگو با خبرنگار پانا، افزود: طی سالهای گذشته فضای مناسبی برای افزایش فعالیت در بورس فراهم شد .

وی یادآورشد: در سال جاری حتی با تغییراتی که در دولت رخ داد، فضا نسبت به گذشته بیش از پیش برای فعالیت در بازار سرمایه و بروس فراهم شد .

محبی اظهار کرد: رییس جمهوری نیز در فرصت های مختلف، حمایت ها و تاثیر گذاری های خوبی از بازار سرمایه و بورس داشته است .

مدیر بورس منطقه ای استان زنجان، گفت: قوانین و مقرراتی هم اکنون برای ورود به بازار سرمایه، بسیار بهتر و آسان تر از گذشته شده است .

وی خاطر نشان کرد: دولت برای کمک به بازار های سرمایه، تصمیم به عرضه سهام شرکت های اصل 44 قانون اساسی را دارد .

محبی ادامه داد: سهام شرکت های دولتی اصل 44 قانون اساسی مقرر بود تا پایان دی و در اوایل بهمن ماه در بازار سرمایه عرضه شوند .

به گفته مدیر بورس منطقه ای استان زنجان، گفت: شرکت های اصل 44، واحد های صنعتی سودده دولتی هستند که وارد بازار سرمایه می شوند .

وی افزود: معیار تصمیم گیری برای ورود به بازار سرمایه انتخاب سهم هایی است که از نظر بنیادی قوی باشند .

محبی یادآورشد: شرکت های توسعه معادن روی، ملی سرب و روی، کالسیمین، فرآوری مواد معدنی ایران، ترانسفو، پارس سوئیچ و گسترش خدمات کشاورزی هم اکنون شرکت های زنجانی محسوب می شوند که در بورس حضور دارند .

مدیر بورس منطقه ای استان زنجان، شرکت های فرا بورسی این استان را تجهیز نیروی زنگان، مینو، زرین معدن آسیا، صنعت روی زنگان و پتروشیمی زنجان برشمرد .

وی اظهار کرد: میزان گردش مالی این استان در بازار سرمایه طی سال گذشته چهار هزار و 800 میلیارد ریال می رسید .

محبی خاطر نشان کرد: گردش مالی این استان طی 10 ماه گذشته امسال به 11 هزار و 800 میلیارد ریال رسید .

مدیر بورس منطقه ای استان زنجان، گفت: مهمترین شرکت هایی که در این مدت مورد توجه بوده اند را به ترتیب صنایع شیمیایی خلیج فارس، کالسیمین، گسترش نفت و گاز پارسیان، پالایش نفت تهران و پالایش نفت اصفهان شامل می شوند .

وی سهام این شرکت ها را بنیادی و بسیار سود آور خواند و افزایش خرید سهم آنها را نشان دهنده افزایش اطلاعات و آگاهی مردم نسبت به سهام بنیادی عنوان کرد .

محبی به وجود 18 مرکز کارگزاری بورس در سطح استان زنجان اشاره کرد و این موضوع را موجب فراهم شدن امکان دسترسی آسان تر تمام شهروندان برشمرد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار