نایب رئیس فراکسیون زنان مجلس به پانا خبر داد؛

تشکیل کارگروه ارائه ساختار دستگاه‌ها در حوزه زنان/ جزئیات حذف نشدن پست مشاوره زنان و خانواده

خبرگزاری پانا: نایب رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی درخصوص پیگیری حذف نشدن پست مشاوره زنان و خانواده در دستگاه های اجرایی از تشکیل کارگروهی برای ارائه ساختار مناسب دستگاه های اجرایی در بخش زنان و خانواده خبر داد.

کد مطلب: ۱۷۱۴۰۱
لینک کوتاه کپی شد

شهلا میرگلو بیات در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، در این باره افزود: در واقع این کارگروه که با مشارکت شورای فرهنگی و اجتماعی زنان تشکیل شده به منظور ارائه ساختار مناسب برای دستگاه ها در بخش زنان است.

وی با اشاره به بخشنامه حذف پست مشاوره زنان و خانواده از دستگاه های اجرایی اظهار داشت: یکی از علل حذف پست مشاوره ناکارآمدی مشاوران زن در دستگاه ها اعلام شده بود اما اعتقاد ما بر این است که این دلیل خوبی برای حذف پست مشاوره نیست. از طرفی این بخشنامه طبق اعلام دولت برای چابک سازی دستگاه های اجرایی صادر شد و با پیگیری هایی که توسط معاونت زنان و همچنین مجلس انجام شد، این پست حذف نمی شود.
نایب رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: همچنین در جلسه ای که معاونت زنان با معاونت توسعه و سرمایه انسانی رئیس جمهور در این راستا برگزار شده است، اعلام شد که ساختار مشاوره زنان حذف شدنی نیست و قرار نیست این ساختار کاهش پیدا کند.
بیات اضافه کرد: یکی از برنامه هایی که در دستور کار دستگاه های اجرایی قرار گرفته است نحوه فعالیت بخش های مشاوره بانوان در دستگاه ها است که طبق آن به وزارت خانه ها فرصت داده می شود تا نحوه فعالیت بخش های مشاوره بانوان خود را ارائه دهند
این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: دستگاه ها باید پیشنهادات خود را در چهارچوب چابک سازی سازمان ها بررسی کنند و چنانچه این ساختار مناسب باشد باید ادامه پیدا کند وگرنه باید پیشنهادات جدید ارائه و بر مبنای آن مسیر مشخص شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار