اصرار بیمه گران هندی بر تاسیس صندوق بیمه انرژی برای واردات نفت از ایران

خبرگزاری پانا: بیمه گران هندی همچنان خواهان تاسیس صندوق بیمه انرژی برای حمایت از پالایشگران داخلی واردکننده نفت از ایران هستند.

کد مطلب: ۱۵۸۱۶۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا ، روزنامه د هیندو بیزنس لاین از دهلی نو، باوجود معافیت دوباره هند از تحریم های اقتصادی آمریکا برای تجارت با ایران، بیمه گران هندی همچنان خواهان تاسیس صندوق بیمه انرژی برای حمایت از پالایشگاه های خریدار نفت ایران هستند.

جی سرینیواسان، رئیس و مدیرعامل شرکت بیمه نیو ایندیا (New India Insurance) به روزنامه بیزنس لاین گفت: چنانچه شرکت های اروپایی و آمریکایی اجازه برعهده گرفتن بیمه اتکایی خریدهای نفتی هند از ایران را نداشته باشند، نیاز به تشکیل این صندوق انرژی بر طرف نمی شود.

هند تصمیم گرفته است یک صندوق بیمه انرژی برای حمایت از بیمه گران داخلی وابسته به خرید نفت از ایران تاسیس کند.

یک مقام صنعت نفت هند گفت: با آن که ایران و گروه ١+٥ هفته گذشته توافقی را امضا کردند که به سبب آن بخشی از تحریم ها علیه این کشور کاهش می یابد اما هنوز مشخص نیست که آیا محدودیت های قبلی برای شرکت های بیمه اتکایی جهانی برداشته شده است یا خیر.

پالایشگاه های هندی مانند شرکت مانگلور نیز اظهارنظر مشابهی را اعلام کرده است؛ شرکت های بیمه ای هند مشمول تحریم های آمریکا و اتحادیه اروپا نیستند، اما به دلیل ریسک بالا، برای پوشش بیمه ای پالایشگاه های استفاده کننده از نفت ایران، به بیمه اتکایی شرکت های غربی وابسته اند.

طبق گزارش شانا ، یک مقام صنعتی گفت: پالایشگاه های هندی می گویند، دهلی نو تاکنون استراتژی انتظار را اتخاذ کرده است و ایران محموله های نفت را خودش بیمه می کند و اما نکته این است که ما باید تا چه زمانی شاهد این شرایط باشیم.
تحریم های مربوط به تحت پوشش بیمه ای قراردادن محموله های نفتی ایران و پالایشگاه های خریدار این محموله ها، از مهمترین تحریم ها بوده اند.

یک بیمه گر در این باره گفت: اعطای تمدید معافیت ٦ ماهه روز جمعه گذشته (٨ آذر) به هند برای خرید نفت از ایران دلیلی بر لغو تحریم های نفتی علیه ایران نیست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار