مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی:

کانون‌های فرهنگی و تربیتی، مرکز توجه به تربیت تمام‌ساحتی در آموزش‌وپرورش هستند

تبریز (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی، کانون توجه به تربیت چندبعدی و تمام‌ساحتی در آموزش و پرورش را کانون‌های فرهنگی و تربیتی عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۴۶۰۵۵۴
لینک کوتاه کپی شد
کانون‌های فرهنگی و تربیتی، مرکز توجه به تربیت تمام‌ساحتی در آموزش‌وپرورش هستند

مسعود سعادتی در آیین گرامیداشت سی‌وچهارمین سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی و تربیتی گفت: ارزش کسانی که برای تحول تربیت تمام‌ساحتی و افزایش مهارت‌های مختلف در دانش‌آموزان تلاش می‌کنند در دستگاه تعلیم و تربیت بسیار زیاد است. چرا که آموزش مهارت‌های مختلف برای دانش‌آموزان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی ادامه داد: امر تربیت و آموزش باید در برگیرنده تمام ساحت‌های موجود در دانش‌آموزان و مخصوصا ساحت‌های شش‌گانه‌ای که در برنامه درسی ملی به آن‌ها توجه و تاکید شده، باشد و لذا برنامه درسی ملی به واسطه محدودیت زمانی و مکانی، امکان پرداختن به همه ابعاد تربیتی دانش‌آموزان را ندارد.

سعادتی افزود: در این خصوص برنامه آموزش غیررسمی و خارج از برنامه درس رسمی، بخش بسیار مهم و غیرقابل انکار از برنامه آموزشی مدارس است و اثرات بسیار موثرتری حتی موثرتر از برنامه درسی رسمی دارد. در این راستا آسیب‌هایی که در نظام آموزشی و حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی با آن‌ها مواجه هستیم، قسمتی به خاطر کم‌دقتی ما در آموزش غیررسمی بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی گفت: کانون توجه به تربیت چندبعدی و تمام‌ساحتی در آموزش و پرورش، کانون‌های فرهنگی و تربیتی هستند. چرا که کانون‌های فرهنگی و تربیتی، تکمیل‌کننده پازل نهایی هستند که در این خصوص یکی از سیاست‌های اصلی وزارت آموزش و پرورش نیز تقویت کانون‌های فرهنگی و تربیتی است.

سعادتی تصریح کرد: در استان آذربایجان شرقی ۵۲ کانون فرهنگی و تربیتی وجود دارد که انجمن‌های ۲۲ گانه و فعالیت آن‌ها در ابعاد مختلف زیرشاخه‌های کانون‌های فرهنگی و تربیتی محسوب می‌شوند و لذا در این راستا ما کانون اسمی نمی‌خواهیم بلکه کانون واقعی می‌خواهیم که در آن‌ها امر آموزش، تربیت، توجه به فرهنگ و افزایش مهارت‌های دانش‌آموزان به بهترین شکل ممکن انجام گیرد و مورد توجه و تاکید باشد.

وی خاطرنشان کرد: امید است با اقدامات و برنامه‌هایی که در این خصوص طراحی و برنامه‌ریزی شده، شاهد بهترین رویدادها و دستاوردها در این عرصه باشیم.

دانش‌آموزخبرنگار : کوثر حسنی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار