مدیر آموزش و پرورش شهرستان ملارد:

برگزاری نشست‌های آموزشی، زمینه انتقال تجربیات را به همراه دارد

ملارد (پانا) - مدیر آموزش و پرورش شهرستان ملارد، برگزاری نشست‌ها و همایش‌هایی مانند همایش استانی دبیران فیزیک زمینه انتقال تجربیات دانست که منجر به ارائه شیوه‌های نوین تدریس و یادگیری می‌شود.

کد مطلب: ۱۴۶۰۱۸۰
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری نشست‌های آموزشی، زمینه انتقال تجربیات را به همراه دارد

سعید تیموری‌راد، در همایش استانی دبیران فیزیک که با حضور دبیران مجرب و توانمند فیزیک مناطق ۲۱ گانه شهرستان‌های استان تهران در فرهنگسرای بعثت صفادشت برگزار شد ضمن تبریک اعیاد شعبانیه عنوان کرد: امروز شهرستان ملارد، افتخار این را دارد که میزبان بهترین دبیران و پیشکسوتان فیزیک باشد. قطعا این نشست‌ها زمینه انتقال تجربیات را به دنبال دارد و می‌تواند در ارائه شیوه‌های نوین تدریس مؤثر باشد و امیدوارم این همایش، خروجی خوبی داشته باشد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ملارد با اشاره به اهمیت و جایگاه تربیت تمام‌ساحتی در کنار علم و آموزش گفت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بر تعلیم و تربیت تمام‌ساحتی تاکید دارد. آموزش وقتی مهم است که در کنار پرورش و همراه با شیوه‌های جذاب انتقال مطلب باشد.

وی تصریح کرد: بدون تردید، یکی از اهداف و وظایف آموزش و پرورش، آماده کردن دانش‌آموزان برای پذیرفتن و درک تحولات علمی، فرهنگی، عقیدتی و تربیتی است و چه زیباست که به عنوان مثال؛ دبیر فیزیک یا دبیر ریاضی و... علاوه بر آموزش در زمینه پرورش دانش‌آموزان، تمامی ساحت‌های تربیتی را در نظر داشته باشد.

مرتضی تاجیک، معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران نیز در ادامه این نشست به واژه کلان تربیت تاکید کرد و گفت: بهترین مکان و زمان برای تربیت تمام‌ساحتی، کلاس درس است و تربیت در کنار آموزش اثربخش است.

وی افزود: اگر اهداف آموزش متوسطه را تحلیل کنیم به 2 هدف می‌رسیم که اجرای درست برنامه درسی و کیفیت‌بخشی به برنامه‌های آموزش است. مهمترین کار در راستای رسیدن به این 2 هدف، ارتقای توانمندی دبیران است و در این زمینه گروه‌های آموزشی در مناطق می‌توانند نقش خوبی را ایفا کنند. دبیران فیزیک، تدریس را به‌صورت عملی آموزش دهند و از نرم‌افزارهای تعاملی و تکنولوژی در تدریس استفاده کنند.

در این همایش استانی، رئیس اتحادیه فیزیک کشور، رئیس شورای اجرایی انجمن معلمان فیزیک شهرستان‌های استان تهران، معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی، معاون آموزشی اداره کل شهرستان‌های استان تهران، مدیر منابع انسانی و امور اداری اداره کل، معاون آموزش نیروی انسانی، کارشناس مسئول تکنولوژی و گروه‌های آموزشی، سرپرست اداره تکنولوژی گروه‌های آموزشی، رئیس گروه تحقیق و پژوهش اداره کل شهرستان‌های استان تهران و عضو هیئت علمی دانشگاه شهید رجایی، معاونین اداره آموزش و پرورش ملارد، حضور داشتند.

خبرنگار: بتول رحیمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار