مدیرکل آموزش و پرورش مازندران:

وظیفه خبرگزاری پانا جهاد تبیین و تلاش برای ایجاد تحول در اذهان عمومی دانش‌آموزان است

دانش‌آموزان پیشتاز در افزایش مشارکت در انتخابات نقش کلیدی دارند

ساری (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان مازندران با اشاره به نقش مهم خبرگزاری پانا در انتشار اخبار گفت: رسالت این تشکل، فراتر از پوشش خبری و کار با دوربین است و وظیفه اصلی آن جهاد تبیین با استفاده از این ابزارها و تلاش برای ایجاد تحول در اذهان عمومی دانش‌آموزان است.

کد مطلب: ۱۴۵۹۷۱۴
لینک کوتاه کپی شد
وظیفه خبرگزاری پانا جهاد تبیین و تلاش برای ایجاد تحول در اذهان عمومی دانش‌آموزان است

نشست صمیمی دانش‌آموزان منتخب عضو خبرگزاری پانا و مجلس دانش‌آموزی با مدیرکل آموزش و پرورش استان مازندران با محوریت رای‌اولی‌ها برگزار شد و دانش‌آموزان عضو تشکل‌های سازمان دانش‌آموزی در این نشست صمیمی، پیشنهادات، انتقادات و نقطه‌نظرات خود را بیان کرده و به موضوع تبیین انتخابات به‌خصوص برای رای‌اولی‌ها پرداختند.

حسین کمالی، مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در این نشست گفت: سازمان دانش‌آموزی در حوزه مشارکت باید عهدنامه‌ای داشته باشد و شرح وظایف تکلیف کند. چون نقش تشکل‌ها در آموزش و پرورش بسیار مهم است.

کمالی بیان کرد: سازمان دانش‌آموزی باید وظایف خودش را فراتر از خبرنگار و دوربین ببیند و به حوزه‌های مختلف تشکل بپردازد.

وی به تابلوهای روان دیجیتالی در مدارس اشاره کرد و گفت: یکی از ایده‌هایی که می‌توانیم در مدارس عملی کنیم، تابلوهای روان دیجیتالی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مازندران خاطرنشان کرد: مدارس می‌توانند با درآمدهای خودشان تابلوهای روان دیجیتالی نصب کنند تا بتوانند راحت‌تر مسائل تربیتی را مانند توسعه آموزشی، آزمون‌های نهایی، احادیث و... به نمایش بگذارند.

کمالی در رابطه با انتخابات و رای‌اولی‌ها تاکید کرد: شما دانش‌آموزان عضو تشکل‌ها نقش مهمی در ترغیب دانش‌آموزان رای‌اولی‌ و همسالانتان دارید که این وظیفه شما دانش‌آموزان پیشتاز است و باید تحقق یابد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مازندران این دست از جلسات و نشست‌ها را بسیار مفید و سازنده دانست و گفت: وقتی در یک ساختار و تشکیلات قرار می‌گیریم در اکثر اوقات فقط روی یک جنبه متمرکز می‌شویم و کار همه‌جانبه انجام نمی‌شود. برای مثال؛ در سازمان دانش‌آموزی زحمات فراوانی کشیده می‌شود پس باید به تمام ابعاد تربیت دانش‌آموزان توجه شود و اثربخشی آن نیز مورد تحلیل قرار گیرد.

وی با اشاره به نقش مهم خبرگزاری پانا در انتشار اخبار و بازتاب آن تصریح کرد: رسالت این تشکل چیزی فراتر از پوشش خبری و کار با دوربین است. وظیفه اصلی شما جهاد تبیین با استفاده از این ابزارها و تلاش برای ایجاد تحول در اذهان عمومی دانش‌آموزان است.

کمالی با اشاره به موضوع انتخابات و 4 لازمه اساسی انتخابات مطلوب از دیدگاه رهبر انقلاب یعنی رقابت، سلامت، امنیت و مشارکت، اظهار کرد: کار شما دانش‌آموزان مشخص است و باید در حوزه افزایش حداکثری مشارکت فعالیت کنید. برای مثال؛ می‌توان اعضای سازمان دانش‌آموزی را به گروه‌های مختلف تقسیم کرد و آن‌ها را در حوزه‌های انتخابیه در این جهت به‌کارگیری کرد.

وی افزود: با وجود تمام مشکلات و معضلاتی که در کشور جریان دارد، خوشبختانه حضور پرشور و چشمگیر اقشار مختلف مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن نشان از تعلق خاطر این مردم به آرمان‌های انقلاب اسلامی دارد و به همین خاطر انتظار مشارکت بالای ۵۰ درصدی مردم استان در انتخابات پیش‌رو را داریم.

کمالی با تاکید بر اهمیت اثربخشی یا عدم اثربخشی فعالیت‌ها و نقش کلیدی اعضای سازمان دانش‌آموزی در اصلاح هرچه بهتر مشکلات رایج برخی از دانش‌آموزان خاطرنشان کرد: اگر انتظار داریم معضلات یکی پس از دیگری رفع شوند باید احساس تکلیف داشته باشیم و به موضوعات پیرامون خود حساس باشیم و به عنوان یک عضو سازمان دانش‌آموزی سعی بر این داشته باشیم که دانش‌آموزان بیشتری را با خود همراه کنیم و قدمی در را حل مشکلات آن‌ها برداریم که یکی از راه‌های جذب دانش‌آموزان، برپایی تریبون‌های مباحثه آزاد در مدارس است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مازندران، دانش‌آموزان را به مطالعه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی دعوت کرد و گفت: تمدن‌سازی آینده انقلاب اسلامی بسیار حائز اهمیت است که به دست شما رقم خواهد خورد و بیرق این انقلاب را به دست صاحب اصلی آن حضرت ولی‌عصر(عج) رساند.

دانش‌آموز خبرنگاران: کوروش حبیبی و سونیا کاظمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار