فرماندار مشهد خبر داد:

افتتاح ساختمان دبیرستان دوره اول متوسطه فرزانگان مشهد همزمان با میلاد امام حسین (ع)

مشهد (پانا) - فرماندار مشهد از افتتاح ساختمان دبیرستان دوره اول متوسطه فرزانگان مشهد همزمان با میلاد امام حسین (ع) خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۵۹۲۴۷
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح ساختمان دبیرستان دوره اول متوسطه فرزانگان مشهد همزمان با میلاد امام حسین (ع)

‌فرماندار مشهد محسن داوری در آئین افتتاح ساختمان رویان با بیان اینکه ایران قوی نیازمند مدرسه قوی است، اظهار کرد: برای داشتن مدرسه قوی باید توجه ویژه‌ای به دو محور تعلیم و تربیت در کنار هم داشت.

فرماندار مشهد افزود: اگر نتوانیم در کنار پرورش استعدادهای علمی، در راستای موضوع تربیت هم گام‌های مؤثری برداریم، در آینده دچار چالش خواهیم شد.

عدم کتابخوانی از تهدیدهای امروز جامعه است

وی عدم کتابخوانی را یکی از تهدیدهای امروز جامعه بیان کرد و افزود: متأسفانه امروز بیشترین علمی که دانش‌آموزان و دانشجویان کسب می‌کنند، علم جزوه‌ای یا علم فضای مجازی است که این امر راهگشا نیست.

داوری با بیان اینکه رونویسی از مقاله‌ها و نوشتارها کمکی به تولید علم نمی‌کند، تاکید کرد: علمی که می‌تواند موجب تولید علم و اثرگذاری در دنیا شود، علمی است که در مطالعه و پژوهش به دست آید.

فرماندار مشهد با اشاره به نقش فضای مجازی در بالا بردن اطلاعات عمومی، تصریح کرد: اینترنت و فضای مجازی ابزارهای خوبی هستند ولی ارکان نیستند و نباید استفاده از فضاها، ما را به سمت تنبلی علمی پیش ببرد.

تعلیم و تربیت؛ سرمایه‌گذاری برای آینده کشور

وی توجه به تعلیم و تربیت را سرمایه‌گذاری برای آینده کشور دانست و گفت: با هر نگاه و اعتقادی باید آموزش و پرورش را تقویت کنیم تا به گفتمان اصلی کشور تبدیل شود.

داوری از معلمان به عنوان خط مقدم جهاد تعلیم و تربیت یاد کرد و افزود: برای داشتن معلمان قوی باید ضمن توجه به معیشت آنها، به جایگاه و مقام معلم هم توجه کنیم و بها دهیم.

فرماندار مشهد از افتتاح ساختمان دبیرستان دوره اول متوسطه فرزانگان مشهد همزمان با میلاد امام حسین (ع) خبرداد و در ادامه گفت : ساختمان این دبیرستان با ۷۵۰ مترمربع زیربنا در زمینی به مساحت ۲۵۰ مترمربع و با صرف ۲۷ میلیارد ریال هزینه احداث که ۱۲ میلیارد ریال توسط خیران و ۱۵ میلیارد ریال از سوی دولت تأمین شده، این دبیرستان در سه طبقه ساخته که شامل آزمایشگاه، کتابخانه، سالن امتحانات و جلسات و اتاق رایانه است.

‌دانش‌آموز خبرنگار: محدثه رمضانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار