حضور خراسان جنوبی با همه قوا در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری

بیرجند (پانا) -‌ خراسان جنوبی با همه قوا و هر آن چه در توان داشت با همکاری بخش خصوصی در نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته که از ۲۳ تا ۲۶ بهمن برپاست حاضر شد و توانمندها‌ و داشته‌های این کهن سرزمین ایران را در حوزه‌های مختلف گردشگری و صنایع دستی به ۱۶ غرفه این نمایشگاه برد تا نه تنها ایرانیان بلکه جهانیان نیز با قابلیت‌های خراسان جنوبی بیش از پیش آشنا شوند.

کد مطلب: ۱۴۵۹۲۱۳
لینک کوتاه کپی شد
حضور خراسان جنوبی با همه قوا در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری

مزیت این نمایشگاه نیز این است که طیف وسیعی از خدمات گردشگری از جمله تورهای داخلی و خارجی، ویزا و بیمه مسافرتی، هتل‌ها و اقامتگاه‌ها و موارد مرتبط با حوزه سلامت و... ارائه می‌شود. روسیه، ترکیه، مالزی، اندونزی، ونزوئلا، تایلند، ازبکستان، ویتنام، تاجیکستان، زیمباوه، تانزانیا، سریلانکا و... از جمله کشورهایی هستند که در این نمایشگاه حضور دارند. گروه‌ها و شرکت‌های گردشگری از شهرهای مسکو، کازان و سنپترزبورگ و از کشورهای مالزی، تاجیکستان، اندونزی، تایلند، عراق، تونس و ازبکستان نیز به عنوان بازدیدکننده در این نمایشگاه حضور یافته یا می‌یابند.

حضور خراسان جنوبی با ۱۱ غرفه در نمایشگاه

آن طور که هادی شاهوردی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی در زمینه حضور پاویون استان در هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته اظهار داشت: ۱۶ غرفه برای ۱۱ شهرستان خراسان جنوبی در این نمایشگاه در نظر گرفته شده است.

وی افزود: ۲ بخش خصوصی مجموعه گردشگری نیز در این رویداد حضور دارند و برای فعالان حوزه مجازی و رسانه، فضا در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: در حاشیه حضور غرفه‌های در نظر گرفته شده، ۱۱ اجرای زنده از رشته‌های مزیت‌دار شهرستان‌ها پایه‌ریزی شده تا به معرفی هرچه بهتر ظرفیت‌ها کمک کند و سطح فروش افزایش یابد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی با بیان اینکه شیوه برگزاری این دوره از نمایشگاه را به سمت محتوای دیجیتال و نمایش گرافیکی سوق داده‌ایم، افزود: هدف اصلی از حضور در این رویداد بین المللی، معرفی ظرفیت‌های شاخص خراسان جنوبی و جذب گردشگران داخلی و خارجی است.

شاهوردی ادامه داد‌: در این دوره از نمایشگاه، شاهد حضور ۱۱ کشور هستیم و امکان سفر ۵۰ درصد جمعیت جهان به ایران وجود دارد و لازم است از این فرصت به خوبی استفاده کنیم؛ چرا که خراسان جنوبی ۹ اثر ثبت جهانی و هزار و ۳۴ اثر ثبت ملی دارد که باید معرفی شود.

این مقام مسئول اضافه کرد: نمایشگاه‌ها بستر ارائه فرصت‌های سرمایه‌گذاری است، به همین سبب سعی کرده‌ایم در کنار معرفی جاذبه‌های گردشگری شهرستا‌ن‌ها، رشته‌های مزیت‌دار صنایع دستی و محصولات استراتژیک را به نمایش بگذاریم.‌

بازدید وزیر نفت و استاندار از پاویون استان

جواد قناعت، استاندار خراسان جنوبی با هیئت همراه نیز از پاویون استان در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته بازدید کرد و گپ و گفتی نیز با صنعتگران و هنرمندان خراسان جنوبی داشت و برخی از آن‌ها نیز خواسته‌هایشان را با استاندار درمیان گذاشتند. همچنین جواد اوجی، وزیر نفت نیز روز گذشته از پاویون خراسان جنوبی در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته بازدید کرد. استاندار خراسان جنوبی، در نشست کارگروه تخصصی گردشگری پاویون استان در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری، گفت: «امروز شاهد حضور پرمحتوا و غنی شهرستان‌ها برای معرفی جاذبه‌های گردشگری و صنایع دستی خود در این نمایشگاه هستیم».

جواد قناعت، یکی از پیشران‌های مهم اقتصادی را گردشگری اعلام کرد و افزود: «در حوزه زیرساختی در استان عقب‌ماندگی تاریخی داریم؛ چرا که در گذشته توجه کمتری بوده اما در این دو ساله دولت سیزدهم اتفاقات خوبی رقم خورده است».

قناعت، با بیان اینکه در تمام بخش‌ها پیشرفت‌های چشم‌گیری داشته‌ایم اما حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مغفول مانده است، تصریح کرد: «ما در استان ۹ اثر ثبت جهانی و بیش از ۱۰۰۰ اثر ثبت ملی داریم که باید به خوبی معرفی شوند».

وی‌ بر ضرورت تدوین هرچه سریع‌تر سند گردشگری استان تأکید کرد و افزود: «گردشگری یکی از پیشران‌های اقتصادی بوده که با رونق آن فروش هرچه بیشتر صنایع دستی، محصولات استراتژیک و توان اقتصادی در شهرستان‌ها و استان افزایش می‌یابد».

استاندار خراسان جنوبی، با اشاره به کلنگ‌زنی و تأمین زیرساخت‌های راه آهن در استان، تصریح کرد: «برای این طرح ملی ۱۸ هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده که بخش قابل توجهی از آن در خراسان جنوبی است».

جواد قناعت با اشاره به اتصال خراسان جنوبی به خط انتقال گاز دشتک زابل با اعتبار ۸ هزار میلیارد تومان، ادامه داد: «در دولت سیزدهم اقدامات خوبی در حوزه توسعه زیرساخت‌های استان انجام شده و در همین مرحله متوقف نمی‌شود».

قناعت، با اشاره به خشک‌سالی‌های ۲۰ ساله در استان، گفت: «انتقال آب دریای عمان به استان در دست اجرا بوده و تا پایان ۱۴۰۴ با حجم سالانه ۶۰میلیون مترمکعب آب برای استان به بهره برداری می‌رسد.

وی در‌خصوص اقدامات انجام شده در حوزه اقتصاد استان به راه‌اندازی مجدد کارخانه قند قهستان بعد ۱۰ سال اشاره کرد و افزود: ‌فاز یک فولاد قائنات نیز بعد از ۱۵ سال انتظار به بهره‌برداری رسید و افتتاح فاز دو آن با هدف تولید شمش فولاد در حال پیگیری است‌‌.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار