فرستنده های شبکه های تلویزیونی آذربایجان شرقی دیجیتالی شد

خبرگزاری پانا:به همت فرستنده های تلویزیونی مرکز آذربایجان شرقی برای نخستین بار در کشورمان، برای سهولت دریافت شبکه های تلویزیونی فرستنده های پرقدرت آنالوگ، به دیجیتال تبدیل شد .

کد مطلب: ۱۴۴۸۳۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، طهماسبی معاون امور استانهای سازمان صدا وسیما در این مورد گفت: همکاران مادرفرستنده های تلویزیونی مرکزآذربایجان شرقی با یک فکر نو و طراحی جدید در حوزه مهندسی یک کار انقلابی و مهندسی جدیدی در حوزه فرستنده ها انجام دادند .

طهماسبی با بیان اینکه با تغییر کاربری هر یک از این فرستنده ها رقمی نزدیک به 5/2 میلیارد تومان صرفه جویی شده است، افزود: با توجه به شرایط سختی که ما برای وارد کردن فرستنده های تلویزیونی خارج از کشور داشتیم به دلیل تعدد شبکه هایی که در سالهای اخیر افزایش پیدا کرده بود و مخاطبین ما از سراسر ایران مطالبه دارند که هرچه زود تر بتوانند این شبکه ها را دریافت کنند.

وی افزود:خوشحالیم که امسال اعلام کنیم میانگین پوشش شبکه های تلویزیونی زمینی مستقل از ماهواره در حال حاضر 70 درصد است .

نواداد مدیر کل صدا وسیمای مرکزآذربایجان شرقی نیز در این مورد گفت: امروز برای اولین بار در این ایستگاه این عملیات انجام شد و به صورت رسمی در شهرستانهای تبریز، شبستر، بستان آباد، سراب و هریس 22 کانال رادیویی و20کانال تلویزیونی را به صورت رسمی مورد بهره برداری دیجیتال قرار دادیم .

قربانی مدیر فرستنده های تلویزیونی صدا وسیمای مرکزآذربایجان شرقی نیز قدرت این فرستنده را 3 کیلووات دیجیتال معادل 10 کیلو وات آنالوگ اعلام کرد و گفت: به طور شبانه روز و به مدت یک سال این فرستنده زیر بار بوده و همه آزمایشات و امتحانهای خود را با موفقیت سپری کرده است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار