وزیر آموزش و پرورش در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن در خرم‌آباد:

استقلال‌ همه‌جانبه ایران دستاورد انقلاب اسلامی‌ است 

تکمیل‌کننده جشن امروز ما شرکت در انتخابات است

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش در راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن در استان لرستان شهرستان خرم‌آباد حضور یافت و با مردم انقلابی این شهرستان هم‌قدم شد.

کد مطلب: ۱۴۴۸۰۰۶
لینک کوتاه کپی شد
استقلال‌ همه‌جانبه ایران دستاورد انقلاب اسلامی‌ است 

رضامراد صحرایی در راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن در جمع مردم خرم‌آباد اظهار کرد: خدا را شاکر هستم که در این عید بزرگ در جمع هم‌استانی‌های عزیز حاضر شدم. گرامی می‌داریم یادوخاطره بیش از ۵۶۰۰ شهید غیور لرستانی که یک‌ششم آنها معلمان و دانش آموزان بودند و سلام به دانش‌آموزان غیور و فرهنگیان و خانواده معظم شهدا و ایثارگران.

صحرایی ادامه داد: امروز گرد هم آمدیم تا بار دیگر پیام انقلاب را مرور کنیم. پیامی که شعارش «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» است. استقلالی که همه دنیا آن را تایید می‌کنند.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه ایران کشوری است که بر روی پای خود ایستاده و حرفی متفاوت، مقتدر و سرنوشت‌ساز برای جهان دارد، افزود: یک بعد استقلال، مبارزه با استکبار است و در این مسیر توفیقات بی‌نظیر داشته‌ایم که اگر نداشتیم این همه دشمنی با ما نمی‌کردند و این همه رسوایی نمی‌دیدند. بعد دیگر استقلال، در ابعاد اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی است.

رضامراد صحرایی افزود: درباره استقلال اقتصادی همین بس در دوران انقلاب و دهه ۵۰ درآمد ایران از نفت سرشار بود و شاه می‌گفت نمی‌داند با این همه ثروت چه کند. سیاست‌مداران آمریکایی می‌گویند ایران به ازای هر یک دلار نفت که به آمریکا می‌فروخت دو دلار به آمریکا داده می‌شد تا تسلیحات و تجهیزات نظامی بخرد. امروز به برکت این انقلاب استقلال ما، در حوزه وابستگی به نفت به حدی پایین آمده که در بین کشورهای منطقه کمترین سهم بودجه ما مربوط به نفت است و روز اقتدار نهایی ما زمانی است که تمام پول نفت، صرف زیرساخت شود و آن روز در آستانه قله‌ایست که ما در فتح آن می‌کوشیم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه امروز کمتر از ۴۰ درصد اقتصاد ما به نفت وابسته است در حالیکه ۴۵ سال پیش بیش از ۹۳ درصد اقتصاد ما به نفت وابسته بود، افزود: نفتی که یک روز با صد دلار به فروش می‌رود و یک روز با ده دلار و در دوران کرونا نفت را با پول منفی می‌فروختند.

رضامراد صحرایی گفت: استقلال فرهنگی بعد دیگر این دستاورد انقلاب اسلامی است. میرزا ملکم خان معروف می‌گوید: من همین قدر می‌گویم که ما در حکمرانی نه می‌توانیم و نه باید از پیش خود اختراع بکنیم. یا باید علم و تجربه فرنگستان را سرمشق خود قرار دهیم یا باید از دایره بربری خود قدمی بیرون نگذاریم.

وی ادامه داد: این حرف کسانی است که این کشور را اداره می‌کردند یا باید استقلال خود را از فرنگ بگیریم یا بربری بمانیم. این فقط یک جمله از جملات مسؤلان فرهنگی آن زمان است.

وزیر آموزش و پرورش در توضیح استقلال اقتصادی گفت: امروز اقتصاد کشور در جهان بی‌نظیر است. ما مشکلاتی داریم اما هجدهمین اقتصاد جهان هستیم درحالی که در یک دهه مانده به انقلاب مشکل‌دارترین اقتصاد جهان بوده‌ایم. مشکلات اقتصادی ما دو بعد دارد. یک بعد آن بیرونی که به فضل الهی روز به روز اثر آن کمتر می‌شود ولی بعد دیگر درونی است که آن را اصلاح خواهیم کرد.

رضا مرادصحرایی با بیان اینکه آموزش، زیرساخت توسعه کشورهای مختلف جهان است، گفت: انقلابیون در حالی کشور را تحویل گرفتند که از هر دو نفر یک نفر بی‌سواد بود اما امروز به فضل الهی بیش از ۹۷ درصد مردم ایران سواد دارند. در روستاهای این کشور معلم وجود دارد جایی که آب نیست، برق نیست، امواج رادیویی و تلویزیونی، پاسگاه و درمانگاه نیست اما معلم هست.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه امروز در لرستان سه هزار معلم داریم که با ایل کوچ می‌کنند تا فرزندان آینده‌ساز این کشور را تربیت کنند، افزود: امروز در حالی کشور ما در تقابل جدی با استکبار پیش می‌رود که شاخص سواد این کشور نسبت به گذشته غیر قابل مقایسه است. از نظر امکانات عمومی ۹۶ درصد مردم ایران به آب سالم دسترسی دارند. در زمان پهلوی کمتر از ۲۰ درصد برق در کشور وجود داشت امروز کمتر جایی در کشور هست که برق نداشته باشد.

صحرایی گفت: من یک عشایرزاده هستم و اقوام من کوچ می‌کنند و در چادر زندگی می‌کنند و در بیشتر آن چادرها برق وجود دارد.

وی افزود: در دانشگاه‌ها و علم، حیرت جهان را برانگیختیم. ۴۵۰۰ شرکت دانش‌بنیان در ایران در حال فعالیت هستند و اقتصاد نفتی ما روز به روز به اقتصاد علمی و دانشی و نخبگانی تبدیل می‌شود. بیش از ۱۸۰ مرکز نوآوری داریم، در آموزش وپرورش قریب به ۷۰۰ پژوهش‌سرای دانش‌آموزی داریم. ۶۰۰ مرکز رشد در کشور فعالیت می‌کنند. ۳۹ رتبه جهانی ما در اختراعات بود چ امروز به رتبه ده رسیدیم. مدارس تیزهوشان ایران قریب به ۷۰۰ مدرسه هستند که در دنیا بی‌نظیر نباشند کم‌نظیرند. ما جزو کشورهایی هستیم که دانش‌آموزان تیزهوشمان را جدا تربیت می‌کنیم.

صحرایی در ادامه گفت: در المپیادهای جهانی نام ایران درخشان است و یک دیپلماسی جدید به جهان ارائه کردیم به عنوان دیپلماسی نخبگانی. در همین دو سال دولت خدمتگذار مردمی، بیش از ۵۰ مدال المپیاد جهانی کسب کردیم. در حوزه زیرساخت وضعیت کشور نسبت به منطقه غیر قابل مقایسه است. نسبت به گذشته که اصلا قیاس نیست. امروز خطوط ریلی ایران در حال متحول کردن اقتصاد جهان است؛ از شمال به جنوب و شرق به غرب وصل شده است. جاده‌های ما ۴۰۰ و ۴۰ درصد افزایش یافته و جاده‌های روستایی و آزادراه‌های ما هشت برابر شده است.

وی تصریح کرد: از لحاظ علمی و اقتصاد علمی به جایی رسیده‌ایم که امروز در علم انرژی رتبه یازدهم جهان و در منطقه اول هستیم، صادرکننده گاز و برق هستیم. در فولاد جزو ده کشور برتر جهانیم. در سیمان و سایر حوزه‌ها نیز همینطور.

رضامرادصحرایی گفت: امروز رئیس‌جمهور ما با سفر به کشورهای دیگر اتاق عمل کامل ارائه می‌دهند. کشورهایی که در حوزه پزشکی نام آور هستند از وضعیت پزشکی ایران حیرت زده‌اند. ما امروز توریسم سلامت داریم و کشورهای مختلف برای درمان خود به ایران می‌آیند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به دیگر دستاوردهای مهم کشورمان افزود: وقتی رئیس‌جمهور ایران در سازمان ملل حاضر می‌شود، بینندگان سخنرانی او نسبت به همه رییس‌جمهورهای جهان متفاوت است. حرف متفاوت داریم. گفتمان متفاوت داریم.

وی در پایان گفت: امروز شاهدید در جهان چه اتفاق‌هایی در حال وقوع است. اسرائیل که در شش روز تومار کشورهای عرب را در هم می‌پپیچید امروز در درگیری با حماس زمین‌گیر شده و گدایی صلح می‌کند. این قدرت انقلاب اسلامی است که در هزاران کیلومتر دورتر از مرز‌های ایران با دشمنان انقلاب می‌جنگد. این قدرت شهدای ماست که حاصل خون پاکشان تبدیل شده است به پیام استقلال و آزادی. قدر این انقلاب را باید بدانیم و برحذر باشیم از توطئه‌هایی که علیه ما به راه انداخته‌اند. وقتی انقلاب پیروز شد هر کاری که توانستتد کردند تا نظام اسلامی تشکیل نشود. جنگ خونین به مدت ۸ سال علیه ما به راه انداختند. تمام دنیا علیه ما ایستادند ولی جوانان این منطقه مقابل آن‌ها ایستادند و شکست‌شان دادند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار