پیش‌نویس آیین‌نامه مسیر رشد معلمی‌ جایگزین سایر آیین‌نامه‌های فعلی می‌شود

تهران (پانا) - ‌وزیر آموزش و پرورش گفت‌ پیش‌نویس آیین‌نامه مسیر رشد معلمی پس از تصویب در شورای عالی آموزش و پرورش جایگزین همه آیین‌نامه‌های فعلی در مورد توانمندسازی معلمان خواهد شد و به اعتقاد بنده یک انقلاب در کیفیت بخشی نظام آموزشی خواهد بود.

کد مطلب: ۱۴۵۸۹۴۴
لینک کوتاه کپی شد
پیش‌نویس آیین‌نامه مسیر رشد معلمی‌ جایگزین سایر آیین‌نامه‌های فعلی می‌شود

به گزارش ‌روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، رضامراد صحرایی ‌درباره آخرین وضعیت رتبه‌بندی با توجه به قانون برنامه هفتم اظهار کرد: برنامه هفتم توسعه نسبت به سایر برنامه‌ها توجه ویژه‌ای به آموزش و پرورش کرده و حدود ۴۰ حکم در قالب مواد مختلف این برنامه درباره آموزش و پرورش است. البته در این حکم مستقیما به رتبه‌بندی اشاره نشده است زیرا رتبه‌بندی قانون مستقل دارد و مطابق آن ادامه پیدا خواهد کرد.

وی افزود: اصلاح قانون رتبه‌بندی در این خصوص مهم است، این قانون در کنار همه ویژگی‌های خوبی که دارد به مقتضیات معلمی و کف مدرسه توجه چندانی نداشته و همچنین یک‌مورد دیگر اینکه کارمندان اداری از این قانون محروم شده‌اند و راه جبرانی پیش بینی نشده است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در بخش دیگری از این قانون که مسئله شایستگی مطرح شده است هم ابهاماتی در مورد نحوه احراز این شایستگی‌ها وجود دارد و همچنین آیین نامه اجرایی آن نیاز به اصلاح دارد.

صحرایی یادآورشد: در مسیر پیش‌رو پس از دستیابی نسبی به هدف کمک معیشتی به معلمان که یکی از سه هدف طراحی و تصویب قانون رتبه‌بندی است، به اهداف کیفی رتبه‌بندی می پردازیم در حال حاضر پیش نویس آیین نامه مسیر رشد معلمی و پس از تصویب در شورای عالی آموزش و پرورش جایگزین همه آیین نامه‌های فعلی در مورد توانمندسازی معلمان خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: کیفیت آموزش در مدارس یکی از ملاک‌های ارزیابی معلمان و مدیران مدارس خواهد بود و آزمون‌های نهایی هماهنگ معیار قابل اعتمادی برای سنجش کیفیت آموزش در نقاط مختلف کشور است و موضوع تضمین کیفیت را با رویکرد جدیدی دنبال خواهیم کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار