دبیر ستاد اجرایی طرح میدان ۱۴صفر۲ استان خراسان رضوی:

" میدان ۱۴صفر۲ " فرصتی برای آگاه‌ سازی جامعه از وقایع کنونی کشور است

مشهد(پانا)- دبیر ستاد اجرایی طرح میدان ۱۴ صفر۲ استان خراسان رضوی گفت طرح میدان ۱۴صفر۲، فرصتی برای آگاه‌ سازی جامعه از وقایع کنونی کشور و روشن سازی القائات منفی بیش از حد رسانه‌ها است.

کد مطلب: ۱۴۴۷۷۰۹
لینک کوتاه کپی شد
" میدان ۱۴صفر۲ " فرصتی برای آگاه‌ سازی جامعه از وقایع کنونی کشور است

علی اکبر بنارضوی، دبیر ستاد اجرایی طرح میدان ۱۴ صفر۲ استان خراسان رضوی و عضو شورای مرکزی دانش آموزی استان و فروغ الزمان چمن زاری، دبیر ستاد اجرایی طرح میدان ۱۴صفر۲ استان خراسان رضوی و خبرنگار خبرگزاری پانا در برنامه تلویزیونی سلام ایران شبکه۳، حضور پیدا کردند.

فروغ الزمان چمن زاری، دبیر ستاد اجرایی طرح میدان ۱۴صفر۲ در استان خراسان رضوی و خبرنگار خبرگزاری پانا گفت: جمعی از دانش آموزان دغدغه مند با همکاری مسئولین که در تشکل‌ها و فضاهای مختلف دانش آموزی فعالیت کرده بودند، به این نتیجه رسیدند که چالش‌ها و سوالاتی در ذهن اکثر نوجوان‌ها و جامعه دانش آموز امروزی وجود دارد که بر اثر اطلاع نداشتن از وقایع کنونی کشور و یا القائات منفی بیش از حد رسانه‌ها، فضای خانواده و دوستانه ایجاد شده است. این سوال‌ها و شبهات گاها آن قدر ذهن و فضای فکری دانش آموزان را تحت تاثیر قرار می‌دهد که موجب بروز دلسردی، نا امیدی و خود کم بینی در فرد و در مراحل بالاتر، جامعه می‌شود.

وی ادامه داد: در میدان ۱۴صفر۲ سوالات، شبهات و پرسش‌های بسیاری روی میز است تا دانش آموزان و مسئولین را به همفکری و چاره اندیشی درخصوص پاسخ به این سوالات دعوت کند.

وی افزود: ما قصد داریم در میدان ۱۴صفر۲ با هدف‌های مشترک‌مان، کاری مشترک را رقم بزنیم. یکی از دستاوردهای ما در این طرح، پای کار آوردن مسئولین توسط دانش آموزان به سبب برخورداری از حمایت و تجارب آن‌ها در جهت ثمربخش بودن ایده‌ها و نوآوری‌های نوجوانان است.

چمن زاری بیان کرد: ما در این طرح، عرصه را باز گذاشتیم و دانش آموزان می‌توانند با کنشگری در فضای عمومی و مجازی و تبیین احوالات جامعه به ویژه دستاوردهای کشور ایران در میان نوجوانان و بزرگسالان، رواج دهنده حال خوب میان مردم عزیز کشورمان باشند.

علی اکبر بنا رضوی، دبیر ستاد اجرایی طرح میدان ۱۴ صفر ۲ در استان خراسان رضوی و عضو شورای مرکزی استان گفت: طبق بررسی‌هایی که در سطح استان با دوستان‌مان انجام دادیم، به پیشرفت‌هایی پی‌بردیم که شاید در سطح شهرستان بسیار کوچک و ناچیز باشد؛ اما اگر در سطح کلان به آن بنگریم، ان را اتفاق و جریان عظیمی می‌دانیم که توسط دانش آموزان رخ داده است. اردوهای راهیان پیشرفت و برنامه‌های فرهنگی متعدد از جمله این رویدادها است.

وی بیان کرد: در طرح میدان ۱۴صفر۲، دانش آموزان، مجریان این طرح هستند. جامعه هدف این طرح، فراتر از فضای مدرسه و در سطح خانواده، محله و شهر در نظر گرفته شده است و همچنین ما در چشم‌انداز بلند مدت این طرح، به دنبال افزایش مشارکت دانش آموزان و خانواده‌ها در رویداد‌های ملی پیش‌رو هستیم.

بنا رضوی ادامه داد: ما در طرح میدان ۱۴صفر۲، عینک واقع بینانه بر چشم زدیم تا به همت دانش آموزان، علاوه بر ایجاد امید، نسبت به مشکلات موجود، احساس مسئولیت کنیم و برای آن‌ها چاره جویی کنیم و به مسئولین ارائه دهیم. اگر پیشرفت ها را مشاهده کردیم، نقش خود را در آن‌ها کشف کرده و با احساس مسئولیت بیشتری به تلاش کردن بپردازیم. خوشبختانه ما با اثبات توانمندی‌مان، حمایت مسئولین را جذب و توجه آنان را جلب کردیم.

خبرنگار دانش آموز: ستاره خزائی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار