افتتاح خانه هنرمندان اهواز بعد از چند دهه بلاتکلیفی‌

تهران (پانا) - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر امروز به خوزستان در جمع خبرنگاران گفت‌ خوزستان همواره مهد فرهنگ و هنر در ایران است و همچنان می‌درخشد.

کد مطلب: ۱۴۴۷۳۵۰
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح خانه هنرمندان اهواز بعد از چند دهه بلاتکلیفی‌

‌به گزارش ‌روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی با بیان این مطلب، افزود: بخش مهمی از دوران دفاع مقدس را در این خطه تجربه کردیم، این استان محل روایت حماسه های بزرگ این تاریخ درخشان است.

‌وی در ادامه با اشاره به افتتاح خانه هنرمندان اهواز، تصریح کرد: خانه هنرمندان اهواز با ابعادی بی‌نظیر چنددهه بلاتکلیف و نیمه کاره مانده بود و امروز افتتاح شد.

وی ادامه داد: این استان همیشه مهد فرهنگ و هنر در ایران عزیز بوده است و همچنان می درخشد؛ امروز ذخایر معنوی و فرهنگی این استان به برکت انقلاب اسلامی صد چندان شده است.

عضو شوراب عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: موضوع اربعین نیز در استان خوزستان مسأله ای محوری و فرهنگی است که ظرفیت های مهمی برای اعتلای فرهنگی کشور فراهم کرده است.

وزیر فرهنگ با بیان اینکه مجموعه خانه هنرمندان که چند دهه کارهای آن روی زمین مانده بود افتتاح شد، گفت: نظیر این خانه هنرمندان با چنین وسعتی در هیچ جای کشور نیست و استان خوزستان اولین مجموعه را دارد البته در استان هرمزگان هم با ابعاد کوچکتری چنین مجموعه ای داریم.

اسماعیلی ادامه داد: برگزاری جشنواره ادبی شعر مرحوم قیصر امین پور تصویب شده است و انشاالله در استان به زودی با همکاری آقایان مودب، منادی و احمدوند اتفاق خواهد افتاد.

وی افزود: پیشنهادات خوبی ارائه شد و قرار شد هفته آینده جلسه ای با حضور آقایان هاشمی، اسلامی و منادی تشکیل شود و نتیجه بررسی این پیشنهادات را به من ارائه دهند.

وزیر فرهنگ گفت: مشکلات موزه هنرهای معاصر به هر نحو ممکن باید حل شود، پلاتو نیمه کاره استان تکمیل می شود و باغ کتاب نیز به‌زودی راه اندازی خواهد شد.

وی افزود: مجموعه خدمات فرهنگی هنری که شایسته مردمان فرهنگی و فرهنگ دوست استان است انشاالله با نگاه عدالت فرهنگی و به تناسب ظرفیت های بالای استان در اختیارشان قرار خواهد گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار