همایش ضیافت نور به طعم قند پارسی

تهران (پانا) - معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش منطقه۶ از برگزاری همایش جشن ضیافت نور به طعم قند پارسی در تالار فرهنگ خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۴۷۰۴۷
لینک کوتاه کپی شد
همایش ضیافت نور به طعم قند پارسی

آزیتا فکور، معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش منطقه۶، ضمن تبریک چهل و پنجمین سالگرد بهار آزادی و تقارن مبارک آن با عید سعید مبعث، همایش جشن ضیافت نور به طعم قند پارسی را طلیعه برگزاری جشن‌های ملی مذهبی دانست و عنوان کرد: ارج نهادن به هویت اصیل ایرانی و برفراز کردن زبان پارسی به عنوان یکی از نمادهای اصلی هویت دیرینه این مرز و بوم کهن بوده و شیوه نقش آفرینی و ایجاد حس افتخار در نسل جوانان با ایجاد حس تعلق به پرچم و زبان از موارد بسیار مهم آن است.

وی اهداف اصلی این جشنواره را تقویت، شور، نشاط، عشق و ایمان قلبی جوان و نوجوان شایسته ایرانی عنوان کرد ‌و گفت: عمده مسائل مهم فرهنگی کشور، توجه و تدوین برنامه‌های مطالعه شده و اجرای طرح‌های بلند مدت فرهنگی است و ترویج و گسترش فرهنگ غنی پارسی و تمدن کهن این سرزمین الهی، ایران اسلامی را در زمره عالیترین سطوح فرهنگی جهان نام برد و این مهم را نتیجه تلاش قرن های متمادی تلاش نویسندگان، هنرمندان و شاعران نام آشنایی چون ملاصدرا، علامه دهخدا، فردوسی، حافظ و سعدی دانست و این درخشش‌ها را مرهون ایمان راسخ آن تمدن سازان پارسی زبان و مسلمان عنوان کرد.

فکور هویت و توجه خاص به این مهم را منشأ اعتبار و ارزش‌ها دانست و افزود: این همایش باید با اشاعه فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی به ناب ترین شکل ممکن در بین آحاد جامعه و مردم دنیا طنین انداز شود. فرهنگ هر کشور، حقیقتی زنده و زاینده است که با ایجاد فرصت‌های جذاب و بیان نقاط قوت و سنت‌های ارزشمند این سرزمین کهن، با قدرت بخشیدن به زبان و هویت اصیل ایرانی، نسلی معتقد و متعهد را در سایه پرچم پر افتخار ایران، در سرزمین رستم، آرش و سلیمانی ها به آینده تقدیم کنیم.

فکور با اشاره به اینکه در شرایط کنونی، این فرهنگ اصیل ایرانی، اسلامی کشور عزیزمان ایران به‌عنوان پایتخت کشورهای اسلامی، باید با توجه به فرصت‌ها و تهدیدهای ناشی از روند جهانی شدن خود را برای مواجهه با این پدیده مهیا ساخته و با اتکا به داشته‌های فرهنگ غنی ایرانی، اسلامی، علاوه بر حفظ هویت (به‌ ویژه هویت فرهنگی) خویش، با بهره‌گیری از ابزار برآمده از فرهنگ جهانی درصدد جهانی کردن آن برآیند.

وی در پایان اظهار کرد: بی‌گمان در مسیر تقویت و انتقال فرهنگ نیاکانمان با برگزاری این قبیل همایش‌ها و برنامه‌های فرهنگی در حفظ هویت این ملت و سرزمین الهی، تاثیرگذار بود و ماندگاری این تمدن کهن را بیمه خواهد کرد.

خبرنگار: محمد‌مهدی علی‌خانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار