ساماندهی مشاغل خیابان 17شهریور ارتباطی به طرح پیاده‌راه ندارد

خبرگزاری پانا: مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل گفت: انتقال برخی مشاغل خیابان 17 شهریور ارتباطی به اجرای طرح پیاده راه ندارد و این صنوف از حدود 5 سال پیش اخطار تغییر شغل را طی نامه هایی دریافت کرده بودند.

کد مطلب: ۱۴۴۶۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، رضا قدیمی با بیان این مطلب اظهار کرد: حدود 400 واحد صنفی در این مسیر قرار دارند که 80 مورد آنها شامل مغازه‌های فروش خودرو و موتور سیکلت، از سال‌های پیش حدود 5 سال قبل، در طرح ساماندهی و تغییر شغل قرار گرفتند و اخطارهایی از سوی شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل و شهرداری منطقه دریافت کرده بودند.

وی افزود: این صنوف شاید 20 سال گذشته مشکلی برای فعالیت نداشتند اما طی سال های اخیر برای ساکنان و تردد شهروندان مشکلاتی ایجاد شده بود به عنوان مثال خودروهای فروشی را در خیابان پارک می کردند چراکه مغازه شان متراژ کمی داشته و اصلا مناسب فروش خودرو نبوده است، این مساله مشکلات زیادی در این خیابان به وجود آورده بود.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران با اشاره به برگزاری جلسات هماهنگی با اتحادیه اصناف و اماکن نیروی انتظامی اظهار کرد: تسهیلاتی برای تغییر شغل این صنوف در نظر گرفته شده است تا بتوانند شغل خود را متناسب با طرح در نظرگرفته شده در این محور، تغییر دهند. همچنین بیشتر کسبه این محدوده مستاجر هستند و به راحتی می‌توانند شغل خود را تغییر داده یا جابه‌جا شوند.

قدیمی افزود: مشکلی درخصوص دیگر صنوف این راسته وجود ندارد و آن‌ها نیز متناسب با طرح پیاده راه، خود به خود مشاغل خود را از تخصصی به عمومی تغییر خواهند داد.

وی با بیان اینکه دفتر هماهنگی شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل در محل اجرای پروژه پیاده راه 17 شهریور هر روز از ساعت 9 تا 12 فعال خواهد بود خاطرنشان کرد: تمامی کسبه های راسته 17 شهریور فرم هایی پر کرده و در آنها اطلاعات صنفی خود را عنوان کرده‌اند. همچنین در این فرم ها نوع شغل مورد نظر این کسبه در زمان اجرای پیاده راه پرسیده شده است که همگی آنها مشاغل عمومی متناسب با این محور همچون فست فود، طلا فروشی، صنایع دستی و... رابه عنوان شغل مورد نظر خود نام برده‌اند.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل افزود: طرح انتقال و تغییر شغل خودرو فروشان و فروشندگان موتورسیکلت بااجرای این طرح شدت گرفته است و اکنون تمام اقدامات لازم برای این کار انجام شده تا پس از اتمام عملیات عمرانی به طور کامل اجرایی شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار