در گفت‌وگوی پانا با نائب رئیس کمیسیون اقتصاد کلان اتاق بازرگانی ایران:

هزینه‌های تحمیلی مجلس دولت را در اجرای برنامه ها با مشکل مواجه می‌کند

تهران (پانا) - نائب رئیس کمیسیون اقتصاد کلان اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد هزینه‌هایی که از طرف مجلس تحمیل و به دولت واگذار می‌شود در عمل دولت را در حوزه فعالیت‌ها با مشکل مواجه می‌کند که آسیب آن به بخش‌های مختلف وارد می‌شود.

کد مطلب: ۱۴۴۶۰۷۷
لینک کوتاه کپی شد
هزینه‌های تحمیلی مجلس دولت را در اجرای برنامه ها با مشکل مواجه می‌کند

امین شاکری در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد:‌ «ناترازی بودجه تبعات اقتصادی متفاوتی برای کشور به همراه دارد. یکی از آثار نامطلوب ناترازی، خلق پول و ایجاد تورم است که موجب کاهش ارزش پول ملی می‌شود.»

وی افزود: «این موضوع باید مورد توجه نمایندگان مجلس قرار گیرد که اگر هزینه‌هایی را در بودجه لحاظ می‌کنند حتما پیوست عملیاتی و منابع وصول آن را پیش‌بینی کنند. هزینه‌هایی که از طرف مجلس تحمیل و به دولت واگذار می‌شود در عمل دولت را در حوزه فعالیت‌ها با مشکل مواجه می‌کند که آسیب آن به بخش‌های مختلف وارد می‌شود.»

شاکری گفت: «یکی از اتفاقات محتمل این است که بودجه‌های ضروری حذف و صرف هزینه‌هایی شود که مجلس آنها را در بودجه گنجانده است.»

نائب رئیس کمیسیون اقتصاد کلان اتاق بازرگانی ایران خاطرنشان کرد:‌ «مجلس،دولت و قوه قضائیه باید در یک هم‌افزایی با هم بهترین تصمیم‌ها را در بخش‌های مختلف کشور اتخاد کنند. با توجه به شرایط کنونی اقتصاد و جنگی که علیه اقتصاد ایران در جهان در حال انجام است باید دغدغه همه مسئولان از جمله نمایندگان مجلس این باشد که وضعیت معیشتی و اقتصادی کشور بهبود یابد و با اتخاذ تصمیم‌های جدید برای اقتصاد چالش ایجاد نکنند.»

گفتنی است داود منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه در روزهای اخیر در اظهاراتیگفت حداقل ۴۰۰ هزار میلیارد‌تومان هزینه‌های جدیدی در مجلس تعریف شده که برای آن منابع پایدار وجود ندارد.

وی افزود: آن چه که نمایندگان در مجلس تصویب کردند هزینه‌های دولت را به گونه‌ای افزایش داده که در منابع پایدار قابل تحقق نیست. یعنی آن چه که الان در مجلس اضافه شده برآورد‌های ما نشان می‌دهد که حداقل 400 هزار میلیارد تومان هزینه‌های جدیدی در مجلس تعریف شده که این 400 هزار میلیارد تومان در طرف منابع برای آن‌ها پیش‌بینی وجود ندارد و مجلس هم در این ارتباط درآمد‌ها و منابع جدیدی را شناسایی نکرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار