در گفتوگو با نائب رئیس کمیسیون اقتصاد کلان اتاق بازرگانی ایران:
بهبود سواد مالی دانشآموزان به محیطهای واقعی کار نیاز دارد
تهران (پانا) - نائب رئیس کمیسیون اقتصاد کلان اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه سواد مالی فرهنگ مصرفگرایی را کنترل میکند، اظهار کرد میتوان برای فهم سواد مالی، دانشآموزان را به محیطهای واقعی کار فرستاد تا براساس درک خود برداشتهای خود را از مفاهیم مالی داشته و خود را به چالش بکشند.
امین شاکری در گفتوگو با پانا تصریح کرد: «سواد مالی به معنای داشتن یک درک درست از مفاهیم مالی و استفاده از این دانش در مدیریت داراییها و برنامهریزی برای مسائل مالی است. این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است تا جوانان از سنین پائین و از همان آموزشهای ابتدایی با این مفاهیم آشنا شوند و میتوان متناسب با سن دانشآموزان سرفصلهای آموزشی تعیین کرد.»
درک درست از پسانداز و سرمایهگذاری با آموزش سواد مالی
وی عنوان کرد: «بسیار مهم است که افراد به ویژه دانشآموزان داراییهای خود را مدیریت کنند و سواد مالی این توانایی را به آنها میدهد که درک درستی از پسانداز و سرمایهگذاری داشته باشند.»
سواد مالی فرهنگ مصرفگرایی را کنترل میکند
شاکری خاطرنشان کرد:« آموزش سواد مالی فرهنگ مصرفگرایی را در جامعه مدیریت و کنترل میکند وضمن ثروتآفرینی، ایجاد فعالیتهای مولد اقتصادی را اشاعه میدهد.»
توسعه فردی دانشآموزان با آموزش سواد مالی
وی گفت: «باید آموزش سواد مالی که موجب توسعه فردی کودکان و نوجوانان میشود از همان سنین پائین انجام شود و از دوران ابتدایی نیز قابلیت انجام دارد.»
سواد مالی یکی از انواع مهم سواد به تعریف سازمان یونسکو است
نائب رئیس کمیسیون اقتصادکلان اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: «مطابق تعریف سازمان یونسکو در قرن ۲۱ داشته است یکی از انواع مهم سواد را سواد مالی معرفی کرده است. دانشآموزان باید سواد مالی را هم به صورت تئوری و هم به صورت عملی آموزش ببینند. متون میتوانند به صورت تئوری آموزش داده شوند و در حوزه عملیاتی نیز میتوان فضایی واقعی برای کار فراهم کرد تا با این مفاهیم تئوری در محیط واقعی کار محک بزنند.»
دانشآموزان را به محیطهای واقعی کار ببریم
وی افزود: «میتوان برای فهم سواد مالی، دانشآموزان را به محیطهای واقعی کار فرستاد تا براساس درک خود برداشتهای خود را از مفاهیم مالی داشته و خود را به چالش بکشند.»
ارسال دیدگاه