نگاهی به چهارمین روز برگزاری جشنواره فیلم فجر

از اکران فیلم تنها زن حاضر در جشنواره فجر تا آغاز حضور انیمیشن‌ها در خانه جشنواره

تهران (پانا) - در چهارمین روز برگزاری جشنواره فیلم فجر شاهد حضور تنها کارگردان زن حاضر در جهل و دومین جشنواره فیلم فجر و اکران نخستین انیمیشن از 4 پویانمایی حاضر در این رویداد هنری خواهیم بود.

کد مطلب: ۱۴۴۵۹۳۷
لینک کوتاه کپی شد
از اکران فیلم تنها زن حاضر در جشنواره فجر تا آغاز حضور انیمیشن‌ها در خانه جشنواره

در چهارمین روز از جشنواره فیلم فجر 2 فیلم دفاع مقدس ، یک فیلم عاشقانه و یک انیمیشن به روی پرده نقره‌ای می‌روند.

هم‌زمان با چهارمین روز از برگزاری چهل و دومین دوره جشنواره فیلم فجر، چهار فیلم «دست ناپیدا»، «میرو»، «آغوش باز» و «ساعت جادویی» به نمایش گذاشته می‌شود

دست ناپیدا روایت تنها کارگردان زن جشنواره فجر از دفاع مقدس

در نخستین سانس چهارمین روز جشنواره فیلم فجر فیلم سینمایی «دست ناپیدا» به کارگردانی انسیه شاه‌حسینی به روی پرده نقره‌ای می‌رود.

انسیه شاه‌حسینی تنها کارگردان زن حاضر در جشنواره فجر است و به‌نوعی نماینده کارگردانان زن در این رویداد هنری است.

انسیه شاه‌حسینی این بار نیز یکی از تجربه‌های حضور خود در جبهه‌های جنگ را روایت کرده است، فیلمی که تهیه‌کنندگی آن بر عهده سعید سیدزاده است .

در خلاصه داستان فیلم «دست ناپیدا» آمده است: در سال‌های ابتدایی جنگ یک زن خبرنگار با عده‌ای زن ایثارگر آشنا شده و سرنوشتش دچار تغییر می‌شود. در این فیلم بازیگرانی چون معصومه بافنده، نسرین احمدخانی، اعظم سادات موسوی، زیبا عسکری حضور دارند.

روایت رشادت‌های مردم سیستان و بلوچستان در میرو

فیلم دومی که در این روز روی پرده می‌رود فیلم سینمایی «میرو» به کارگردانی حسین ریگی است که آن‌هم روایتی متفاوت از هشت سال دفاع مقدس و این بار درباره رشادت‌های مردم سیستان دارد.

در این فیلم بازیگرانی چون سودابه بیضایی، امیررضا دلاوری، حمید ابراهیمی، مهدی دین‌محمدپور، آرزو تاج نیا، ایوب افشار، ابوالفضل همراه، احمدرضا غلامی، محمد بصیرپور، عبدالمجید بلوچ شارکی، فاطمه شهرکی، مصطفی پرکان، محسن آراهیش، عباس نارویی، دیانا حوت حضور دارند. تهیه‌کنندگی این فیلم را سعید الهی بر عهده دارد.

«آغوش باز» بهروز شعیبی برای جشنواره فیلم فجر

سومین سانس چهارمین روز جشنواره فیلم فجر اختصاص به فیلم جدید بهروز شعیبی دارد، بهروز شعیبی سال گذشته با فیلم بدون قرار قبلی در جشنواره فجر حضور داشت و امسال با «آغوش باز» به جشنواره فجر آمده است.

این فیلم ششمین ساخته این کارگردان است که یک داستان عاشقانه را روایت می‌کند. علی سرتیپی تهیه‌کنندگی این کار را بر عهده دارد و در آن بازیگرانی چون حامد کمیلی، محسن کیایی، گلاره عباسی، شبنم گودرزی، جواد خواجوی، وحید نفر، علی عطایی، روژین فاطوری‌فر، ساینا توکلی، میثم نوروزی، سهیل هژبر، مسعود خانی، مهدی هاشمی، احترام برومند، حسن معجونی و بازیگران کودک؛ هاتف شعیبی و نفس‌ نکی حضور دارند.

در خلاصه داستان جدیدترین ساخته بهروز شعیبی آمده است: سه‌ قصه عاشقانه …، سه زوج در فراز و نشیب روابط عاطفی، فرصت می‌یابند به تعریف جدیدی از عشق برسند.

ساعت جادویی آغازگر اکران‌های انیمیشن در جشنواره فجر

سانس پایانی جشنواره فیلم فجر در روز چهارم اختصاص به انیمیشن «ساعت جادویی» به کارگردانی محمدعلی بصیری نیک و تهیه‌کنندگی محمدمهدی نخعی راد است.

«ساعت جادویی» اولین انیمیشن از ۴ انیمیشنی است که در جشنواره چهل و دوم فیلم فجر حضور دارند،داستان انیمیشن «ساعت جادویی» (سفر به تاریکی) از جایی آغاز می‌شود که یک پسربچه به واسطه هدیه‌ای که از پدربزرگ خود دریافت می‌کند، موفق به سفر در زمان می‌شود و به دوران کودکی مادربزرگ خود می‌رود. در این سفر، این پسربچه شغل خانوادگی خودشان یعنی نمدمالی را از نزدیک می‌بیند که درگذشته رونق بسیاری داشته است. این سفر در زمان مصادف با قیام گوهرشاد می‌شود و اشاره‌هایی به فرهنگ پوشش در آن زمآن‌ هم دارد. این پسربچه‌ بخشی از حوادث تاریخی را به چشم خود می‌بیند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار