وزیر آموزش و پرورش در جمع اعضای شورای معاونان وزارت و روسای ادارات آموزش و پرورش استان هرمزگان:

اختصاص ۱۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار به بخش آموزش و پرورش هرمزگان

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش در جمع مسئولان آموزش و پرورش استان هرمزگان از اختصاص ۱۹۰۰ میلیارد بودجه به بخش آموزش و پرورش در سفر دوم ریاست جمهوری خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۴۵۲۷۸
لینک کوتاه کپی شد
اختصاص ۱۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار به بخش آموزش و پرورش هرمزگان

رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش گفت: در سفر دوم ریاست‌جمهوری به استان هرمزگان۱۹۰۰ میلیارد تومان بودجه برای آموزش و پرورش هرمزگان به تصویب رسیده است.

وی افزود: از این میزان بودجه ۴۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل و احداث مدارس خیرساز و نیمه تمام در نظر گرفته شده که در بازه زمانی ۲ ساله به اتمام برسد و ما شرمنده خیرین نباشیم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به شرایط آب و هوایی استان هرمزگان و نیاز مدارس به وسایل سرمایشی اظهار داشت: دولت حدود ۵ هزار میلیارد تومان برا خرید کولر اختصاص داده است اما معمولا بودجه‌ها منعطف نیستند.

وی افزود: موضوع استانداردسازی سیستم سرمایشی استان در اولویت کار ما قرار دارد اما اجازه خرید کالای خارجی را نداریم و از طرفی کولرهایی که خریداری می.شود جوابگوی اینجا نیست و باید برای رفع این نیاز به فکر بومی‌سازی وسایل سرمایشی با ماندگاری بالا باشیم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: در خصوص مقاومت سازی و محرومیت‌زدایی ۷۸۷ میلیارد تومان بودجه لحاظ شده که این موضوع نوید بخش آینده روشن تری برای هرمزگان است و در حال حاضر ۲۰۰ پروژه نوسازی مدارس در هرمزگان انجام می شود.

صحرایی گفت: هرمزگان در زمینه ایجاد هنرستان‌ها در کشور اول است و این نوید هرمزگانی بدون افراد بیکار، افزایش نشاط اجتماعی و‌ کاهش آسیب‌های اجتماعی را خواهد داشت.

وزیر آموزش و پرورش گفت: برای احداث مدرسه مختص بچه های دارای بیماری اوتیسم هرمزگان ۲۰ میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده است، چرا که این بچه ها بسیار افراد لازم التوجهی هستند.

وی گفت: اولویت سنجی‌ها برای رفع مشکلات آموزش و پروش استان انجام شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار