در گفت‌وگو با پانا مطرح شد؛

اختصاص 5 هزار میلیارد تومان برای واردات آمبولانس در بودجه 1403

نرخ مالیات بر ارزش افزوده «دارو و ملزومات پزشکی» در بودجه ۱۴۰۳ کاهش یافت

تهران (پانا) - عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به اختصاص 5 هزار میلیارد تومان برای واردات آمبولانس در بودجه 1403 گفت در لایحه بودجه 1403 نرخ مالیات بر ارزش افزوده در حوزه دارو، ملزومات پزشکی و شیر خشک به یک درصد کاهش یافت.

کد مطلب: ۱۴۴۴۷۱۵
لینک کوتاه کپی شد
اختصاص 5 هزار میلیارد تومان برای واردات آمبولانس در بودجه 1403

علی اصغر باقرزاده در گفت‌وگو با پانا درخصوص رفع مشکلات دارویی در لایحه بودجه سال 1403 اظهار کرد: «در بودجه سال آینده، داروها و ملزومات پزشکی و شیر خشک در کنار سایر کالاهای اساسی، مالیات بر ارزش افزوده آن‌ها یک درصد تعیین شده است و میزان آن کاهش یافته که نگاه خوبی به این بخش شده است. در سال گذشته 70 هزار میلیارد تومان برای طرح دارویار اختصاص داده شد که البته هم به‌طور کامل تخصیص نیافت.»

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی یکی از مهمترین مصوبات بودجه 1403 در حوزه بهداشت و درمان را پرداخت فوق‌العاده خاص کارکنان نظام سلامت دانست و گفت: «موضوع پرداخت فوق‌العاده خاص کارکنان نظام سلامت یکی از مطالبات در نظام سلامت بود که با تحقق آن کیفیت خدمات بخش سلامت ارتقا می‌یابد.»

وی درخصوص تجهیزات پزشکی نیز گفت: «5 هزار میلیارد تومان برای واردات آمبولانس در لایحه بودجه 1403 اختصاص یافته که یک تحول در این زمینه خواهد بود. همچنین حدود 10 میلیارد دلار برای واردات کالاهای اساسی اختصاص یافته است. علاوه بر این حدود 75 هزار میلیارد تومان برای تامین منابع ریالی مورد نیاز وزارت بهداشت در بخش دارو و تجهیزات پزشکی پیش‌بینی شده است تا مشکلات این بخش برطرف شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار