تعامل دولت و مجلس به نفع مدرسه‌سازی‌؛

31877 کلاس درس در دولت سیزدهم به دانش‌آموزان هدیه شده است

تهران (پانا) - با نگاه حمایتی دولت و مجلس، سازمان نوسازی مدارس کشور در دولت سیزدهم با رویکرد فعال‌کردن گروه‌های جهادی و مردمی و توجه ویژه به جایگاه خیرین، ‌تعداد 6756 فضای آموزشی و پرورشی به استعداد 31877 کلاس درس را به دانش‌آموزان ‌اهدا کرده است.

کد مطلب: ۱۴۴۴۵۶۹
لینک کوتاه کپی شد
31877 کلاس درس در دولت سیزدهم به دانش‌آموزان هدیه شده است

‌به گزارش ‌روابط عمومی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور؛ با پیگیرهای مستمر مدیران این سازمان برای اولین بار، دولت مکلف شد مطابق ماده الحاقی 33، دو دهم واحد درصد از محل 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده موجود را به آموزش و پرورش (سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور) به منظور تخریب و بازسازی‌ و مقاوم سازی مدارس فرسوده و توسعه تجهیزات آموزشی مدارس اختصاص دهد.

مطابق ماده الحاقی 33 به منظور تخریب و بازسازی و مقاوم‌سازی و تجهیزات آموزشی مدارس و دانشگاه‌ها، دولت مکلف است دو دهم واحد درصد از محل 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده موجود را به سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور اختصاص دهد.

حدود ۱۰4 هزار مدرسه در کل کشور با بررسی مهندسین سازمان نوسازی مدارس کشور نیاز به تخریب و بازسازی دارد که پیشنهاد دو دهم از هر واحد 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده در راستای نوسازی و تجهیز این مدارس با اولویت مناطق محروم در دستور کار قرار گرفت که با رای نمایندگان مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید. این مصوبه مهم گام حمایتی ارزشمند و بلندی در تسهیل و تسریع مسیر نهضت بزرگ مدرسه سازی ایران خواهد بود.

‌با نگاه حمایتی دولت و مجلس سازمان نوسازی مدارس کشور در دولت سیزدهم با رویکرد فعال کردن گروه‌های جهادی و مردمی و توجه ویژه به جایگاه خیرین محترم تعداد 6756 فضای آموزشی و پرورشی به استعداد 31877 کلاس درس به دانش آموزان عزیز اهدا کرده است. از این میان بیش از چهار هزار کلاس درس آماده بهره برداری در ایام مبارک دهه فجر است.

سازمان نوسازی مدارس کشور همگام با دولت سیزدهم، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام با اولویت خیری را در دستور کار قرار داده است که بخش قابل توجهی از این پروژه‌ها که در بین آن‌ها فضاهایی با قدمت کلنگ‌زنی بیش از 8 سال و پیشرفت کمتر از 50 درصد هم وجود داشت، در کمتر از سه سال خدمت دولت، تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است‌.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار