برگزاری جایزه بین‌المللی یاسین در ماه مبارک رمضان

تهران (پانا) - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری جایزه بین‌المللی یاسین خبر داد و گفت‌ جایزه بین‌المللی یاسین را به زودی خواهیم داشت که یک جایزه فاخر در تمام حوزه‌های فرهنگی و هنری است که در ماه رمضان برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۱۴۴۴۴۱۹
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری جایزه بین‌المللی یاسین در ماه مبارک رمضان

‌محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه دوشنبه (۹بهمن‌ماه) در نشست خبری رونمایی از ۱۴ دستاورد قرآنی دولت سیزدهم که در سالن غدیر وزارت فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی برگزار شد، با بیان اینکه بنده به عنوان مسئول وزارت‌خانه‌ فرهنگ و ارشاد اسلامی عامل پیشبرد برنامه‌ها قرآنی را چیزی جز اخلاص و روحیه جهادی همکارم در معاونت قرآن و عترت نمی‌بینم، اظهار کرد: جامعه ما یک جامعه قرآنی است و با نام قرآن و عشق ‌و علاقه به اهل‌بیت(ع) زنده است، اگر هر مجموعه‌ای کمترین فعالیتی را در این‌ حوزه انجام دهد با استقبال مردم رو به رو خواهد شد.

وی ادامه داد: ما در عرصه قرآن با یک زمین آماده کشت رو به رو هستیم، ما استعدادهای قرآنی در همه زوایا داریم و اگر عقب‌ماندگی در توسعه فعالیت‌های قرآنی وجود دارد به برنامه‌ریزی‌ها و ما مسئولین برمی‌گردد که نتوانستیم از فرصت مهم یک جامعه مستعد قرآنی به نحو احسن استفاده کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: وقتی ۶۰سال پیش امام راحل پرچم‌ نهضت را بالا برد آن هم در جامعه‌ای که آموزه‌های دنیا به فرهنگ ما وارد شده بود و سعی می‌کردند ما را از ریشه‌های اصیل دینی دور نگاه دارند و به سمت مدرنیته امروزه وارد کنند امام راحل با زبان قرآن و اهل‌بیت(ع) با مردم صحبت کردند و با پشتیبانی مردم رو به رو شدند.

اسماعیلی یادآور شد: چه کسی فکر می‌کرد ما با دست خالی بر دشمنان پیروز شویم، تمام موانعی که رژیم شاهنشاهی و حتی پس از آن بر ایران وارد شد حتی زمانی که خواص دچار انفعال شدند ما با توسل به قرآن پیروز شدیم همانند آنچه برای حضرت موسی(ع) رقم‌ خورد.

وی افزود: تمام بشارت‌هایی که خداوند در قرآن داده است ما در مسیر نهضت دیدیم، ما همه بشارت‌های قرآنی و آموزه‌های جامعه نبوی و نهضت حسینی را در انقلاب اسلامی‌ تجربه کردیم ‌و نشان دادیم چقدر جامعه ما مستعد پیشرفت و ارتقا است.

رییس شورای هنر بیان کرد: بسیاری بعد از جنگ تحمیلی گفتند ما با گسست نسلی و دوری از ایثار مواجه شدیم اما دیدیدم مدافعان حرم چه کردند، کسانی که اصلا انقلابی ندیده بودند ام نمادهای بزرگ ایثار و جهاد شدند.

اسماعیلی ابراز کرد: ما امروز در استان‌های مختلف شهرها و روستاهای قرآنی داریم که بسیاری از اهداف قرآنی ما را در پیش گرفتند.

وی با اشاره به یک پیمایش در دی ماه ۱۴۰۲ مبنی بر اینکه تا چه اندازه برای حفظ کشور و اسلام حضور خواهید داشت، گفت: برعکس جریان‌های روشنفکری براساس پیمایش که انجام دادیم ۵۰درصد جوانان آماده حضور برای حفظ کشور و اسلام هستند. همچنین در یک پیمایش دیگر ۸۰درصد مردم پای مقاومت فلسطین هستند. بنابراین جامعه ایرانی همان جامعه‌ای است که از انقلاب تا به امروز در مسیر انقلاب ایستاده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به کانون‌های فرهنگی هنری مساجد تذکر داد که مساجد پایگاه‌های قرآنی از حالت نمادین ۴هزار مسجد قرآنی به عمل هم برسد یعنی این ۴هزار مسجد باید ۴۰۰هزار لشگر قرآنی تربیت‌ کند.

اسماعیلی افزود: در بحث دعا و عترت حتما باید معاونت قرآن پیش قدم باشد، البته بنیاد عترتی در حال شکل گیری است که به زودی اعلام رسمی خواهیم شد، جایزه بین‌المللی یاسین را هم به زودی خواهیم داشت که یک جایزه فاخر در تمام حوزه‌های فرهنگی و هنری است که در ماه رمضان برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: در بحث مناجات خوانی به دنبال تجلیل از پیشکوستان این حوزه هستیم، ما بایستی در ماه رمضان ابوحمزه‌ها را در تمام کشور داشته باشیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: توجه به جریان بانوان در حوزه قرآن مهم است، به همین منظور بنیاد بین‌المللی کوثر ایجاد شده است، ما نیاز داریم جامعه قرآنی اصیل ما بیشتر مورد توجه قرار بگیرد، همچنین به حوزه کودکان و نوجوان نیز توجه شود. از آموزش و پرورش توقع داریم با معاونت قرآن و عترت ما بیشتر ارتباط برقرار کنند.

اسماعیلی اظهار کرد: ما مهم‌ترین سپر دفاعی در مقابل تهاجم فرهنگی را تمسک به قرآن و عترت می‌دانیم. در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم بخش‌ها موظف هستند قرآن را در اولویت قرار دهند.

وی با اشاره سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در پایان گفت: امیدواریم معاونت قرآن و عترت برای نمایشگاه قرآن کریم برنامه ویژه‌ای داشته باشند چون در ایام تعطیلات است و مردم استقبال بهتری داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار