تختی در گفت‌وگو با پانا:

آموزش و پرورش نقش بنیادی و ریشه‌ای در ماندگاری فرهنگ پهلوانی دارد

جهان پهلوان تختی نمادی از فتوت و جوانمردی

تهران (پانا) - نماینده جهان پهلوان تختی در جشن سده المپیک بر نقش ریشه‌ای و بنیادی آموزش و پرورش در تقویت و ماندگاری فرهنگ فتوت و جوانمردی تأکید کرد.

کد مطلب: ۱۴۴۴۲۱۳
لینک کوتاه کپی شد
آموزش و پرورش نقش بنیادی و ریشه‌ای در ماندگاری فرهنگ پهلوانی دارد

فرامرز تختی برادرزاده و نماینده خانواده جهان پهلوان تختی در جشن سده المپیک، در خصوص جایگاه آموزش و پرورش در تقویت فرهنگ پهلوانی در جامعه، اظهار کرد: «آموزش و پرورش، جامعه بسیار بزرگی است که همه اقشار جامعه به گونه‌ای با این مجموعه سرو کار دارند.»

نماینده خانواده جهان پهلوان تختی در جشن سده المپیک ادامه داد: «برای نخستین بار، فایل صوتی از عمویم غلامرضا تختی را در این مراسم شنیدم و حسی که برایم ایجاد شد به هیچ عنوان قابل توصیف نیست، خیلی جالب است که در جامعه وقتی با مردم برخورد دارم و متوجه می‌شوند که با جهان پهلوان تختی نسبت فامیلی دارم و عموی بنده هستند، چند مورد جزء سئوالات روتین مردم است، یکی اینکه آیا شما فیلم و صدای خاصی از آقا تختی دارید یا خیر.»

تختی افزود: «بنده هم فیلم‌هایی که در دست همه است را در آرشیوم دارم، ولی صدایی از عمو نداشتم و این اتفاق در جشن سده المپیک برایم ویژه و خاص بود. این حرکت کمیته ملی المپیک کار بسیار زیبایی بود. بنده با شنیدن صدای عمو خیلی احساساتی شدم و هم بنده را به فکر لحظاتی انداخت که دوستان در مورد صدای جهان پهلوان تختی از بنده سئوال می‌کردند و این فرصت بسیار خوبی برای کسانی است که عاشق فتوت، جوانمردی و از خودگذشتگی هستند.»

وی با تأکید براینکه جهان پهلوان تختی نمادی از فتون و جوانمردی است، تصریح کرد: «ان‌شاأالله این فایل صدای جهان پهلوان تختی در اختیار عموم به ویژه دانش آموزان عزیز قرار بگیرد.»

تختی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش با برخورداری از یک جامعه بزرگ آینده‌سازان ایران اسلامی، نقش مهمی در تقویت همدلی و همبستگی در جامعه دارد، اضافه کرد: «آموزش و پرورش در این بخش مسئولیت بزرگی دارد. مسئولان ما هم می‌دانم، نسبت به این موضوع فکر می‌کنند و برای حفظ آن در جامعه تلاش می‌کنند.»

برادر زاده جهان پهلوان تختی با بیان اینکه آموزش و پرورش نقش بنیادی و ریشه‌ای در ترویج و ماندگاری فرهنگ پهلوانی دارد، افزود: «یک مثال کوچک ولی با محتوایی بزرگ می‌زنم، اگر بیرون از جغرافیای ایران اسلامی از مردم کشورهای مختلف بپرسند، ایرانی‌ها را به چه خصوصیتی می‌شناسید، به مؤلفه‌هایی مانند "فتوت، جوانمردی و از خودگذشتگی" اشاره می‌کنند که میراث گذشتگان و پهلوانان نامی ایران زمین برای ماست. باید این فرهنگ اصیل را به نسل‌های آینده منتقل و از این میراث ارزشمند حراست کنیم. این خصوصیت را خیلی کمتر در ملت‌های دیگر می‌توان پیدا کرد و باید بگویم که اصلاً ندارند.»

تختی تأکید کرد: «مدل زندگی و منظومه شخصیتی جهان پهلوان تختی و پهلوانان نامی ایران زمین، در کشورهای دیگر یک آرزو است و دیگر کشورها و به خصوص غربی‌ها، تنها در کتب داستانی، رُمان‌ها و فیلم‌های خود، این مؤلفه‌ها را دارند و در مجموع خیالی و غیر واقعی است. ما در عرصه عمل بزرگانی را در طول تاریخ داشتیم که نامی بزرگ و ماندار در گود فتوت و مردانگی از خود به یادگار گذاشته‌اند.»

نماینده خانواده جهان پهلوان تختی در جشن سده المپیک بیان کرد: «باید دست به دست هم دهیم و این فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی را در جامعه تقویت کرده و با تکیه بر ظرفیت غنی آموزش و پرورش، آن را به نسل جوان معرفی کنیم. باور کنید، اگر فرهنگ از خودگذشتگی در جامعه تقویت شود، مشکلات کشور حل خواهد شد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار