واردات ۲۱ میلیون تن کالای اساسی در ۱۰ ماه سال جاری

تهران (پانا) - ۲۰ میلیون و ۹۳۴ هزار تن کالای اساسی به ارزش ۱۳ میلیارد و ۶۱۹ میلیون دلار در ۱۰ ماه سال جاری (ابتدای فروردین تا پایان دی‌ماه) وارد کشور شده است.

کد مطلب: ۱۴۴۴۱۳۹
لینک کوتاه کپی شد
واردات ۲۱ میلیون تن کالای اساسی در ۱۰ ماه سال جاری

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت از گمرک ایران، این میزان کالای اساسی وارداتی در این مدت به لحاظ وزنی دو صدم درصد افزایش و از نظر ارزش ۸.۲۴ درصد کاهش را نشان می دهد.

این گزارش در خصوص ۵ قلم اول کالاهای اساسی به لحاظ ارزش در این مدت می‌افزاید: ذرت با ۳ میلیارد و ۲۲۰ میلیون دلار، روغن‌های خوراکی نیمه جامد، مایع و خام با ۲ میلیارد و ۱۶۷ میلیون دلار، انواع دانه‌های روغنی با یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار، برنج با یک میلیارد و ۱۱۰ میلیون دلار و گندم با یک میلیارد دلار ۵ قلم اول کالاهای اساسی بودند.

این گزارش در خصوص درصد تغییرات ۵ قلم اول کالای اساسی می افزاید: در این مدت ذرت، روغن‌های خوراکی نیمه جامد، مایع و خام و انواع دانه‌های روغنی به ترتیب ۱۲.۹۳ درصد، ۱.۶۴ درصد و ۳.۹۴ درصد افزایش و برنج ۴۶.۵۲ درصد و گندم ۳۵.۶۱ درصد کاهش را نشان می دهند.

در این مدت، گوشت قرمز سبک گرم، گوشت قرمز سرد سنگین، انواع بذر، کود شیمیایی و لاستیک سنگین، در بین کالاهای اساسی از بیشترین افزایش در ارزش برخوردار بودند.

چای خشک، شکر خام، برنج، گندم و حبوبات ۵ قلم کالای اساسی بودند که به لحاظ ارزش بیشترین کاهش را در بین کالاهای اساسی به خود اختصاص دادند. مجموع کالاهای وارداتی در ده ماهه سال جاری ۳۲ میلیون و ۶۸۳ هزار تن و به ارزش ۵۴ میلیارد و ۳۵۹ میلیون دلار بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار