مدیر کل آموزش و پرورش اردبیل:

در انتخاب معلم نمونه، باید به دنبال معلمان«الگو» باشیم

اردبیل (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل گفت در انتخاب معلم نمونه، باید به دنبال معلمان«الگو» بود، چون معلمان الگو، نقش تربیتی خود را فقط محدود به کلاس درس نمی‌دانند.

کد مطلب: ۱۴۴۴۰۱۸
لینک کوتاه کپی شد
در انتخاب معلم نمونه، باید به دنبال معلمان«الگو» باشیم

کلام اله صفری، مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل در جلسه استانی چهلمین برنامه بزرگداشت مقام معلم، هدف از این برنامه را اعتلای فرهنگ عمومی تکریم و قدردانی از معلمان، تقویت جایگاه اجتماعی معلم، تقویت خودباوری و ایجاد انگیزه دربین معلمان، شناسایی، معرفی و تجلیل از معلمان نمونه به عنوان الگو، اعلام و اظهارکرد: با استفاده از تمامی ظرفیت ها ، معلمان سرآمد، جهادی، ولایی، پژوهشگر و درعین حال متعهد به سند تحول بنیادین توسط خود معلمان، اولیاء و دانش آموزان انتخاب می شوند.

وی گفت: لازم است بر اساس شیوه نامه «شناسایی معلمان نمونه» با بهره گیری از تمام امکانات و ظرفیت‌های موجود نسبت به تشکیل ستاد بزرگداشت مقام معلم درشهرستان‌ها و مناطق تابعه اقدام شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان ادامه داد: برای رسیدن به آموزش و پرورش مطلوب، باید توجه جدی به جایگاه معلمی صورت گیرد. چرا که اگر معلم در روند تحول دخیل شود، دلش در گرو این مسیر خواهد بود و اوست که می تواند نواقص کار را برطرف کند.

صفری تصریح کرد: در انتخاب معلم نمونه باید به دنبال معلم«الگو» باشیم. چون معلمان الگو از لحاظ علمی قوی و نقش تربیتی خود را محدود به کلاس درس نمی داند بلکه کل وجودش معلمی است.

وی ویژگیهای معلمان برتر را از حیث عملکردی درقالبهای ،وجدان کاری بالا، مسئولیت پذیری زیاد، پشتکار، خلاقیت و ابتکار عمل و اخلاق مداری، مهارت های حرفه ای بالا توصیف کرد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان افزود: به‌کارگیری و بهره‌مندی از انسان‌های توانمند با عملکرد و بهره‌وری بالا موجب پیشبرد مأموریت مهم آموزش و پرورش خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار