دیپلماسی پارلمانی نقش موثری در گسترش همکاری‌های دو و چندجانبه دارد

تهران (پانا) - مدیرکل بین الملل مجلس در دیدار با سفیر فدراسیون روسیه در تهران ضمن تأکید بر نقش دیپلماسی پارلمانی در راستای ارتقاء و گسترش همکاری های دو و چندجانبه، به سفرهای متعدد مقامات پارلمانی دو کشور در بازه زمانی یکسال گذشته اشاره نمود و سطح مناسبات فی مابین را عالی ارزیابی کرد.

کد مطلب: ۱۴۴۳۱۰۵
لینک کوتاه کپی شد
دیپلماسی پارلمانی نقش موثری در گسترش همکاری‌های دو و چندجانبه دارد

کاظم شافعی، مدیرکل بین الملل مجلس شورای اسلامی امروز با الکسی ددوف، سفیر فدراسیون روسیه در تهران دیدار و در خصوص توسعه همکاری‌های پارلمانی گفتگو کرد.

شافعی در ابتدای این دیدار ضمن تاکید بر اهمیت گسترش مناسبات جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه، گفت: خوشبختانه امروز روابط دوکشور در بالاترین سطح در حال پیگیری است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در خصوص موضوعات مشترک نیاز به تبادل نظر و همکاری دارند و در شرایط حاضر ضرورت رایزنی‌های بین دو کشور بیش از هر زمانی، اهمیت پیدا کرده است.

مدیرکل بین الملل مجلس در ادامه با تأکید بر نقش دیپلماسی پارلمانی در راستای ارتقاء و گسترش همکاری های دو و چندجانبه، به سفرهای متعدد مقامات پارلمانی دو کشور در بازه زمانی یکسال گذشته اشاره نمود و سطح مناسبات فی مابین را عالی ارزیابی کرد.

شافعی در پایان این دیدار رویکرد مجلس شورای اسلامی و همکاری‌های پارلمانی جمهوری اسلامی ایران را مثبت و سازنده خواند و از عزم جدی مجلس شورای اسلامی برای توسعه هرچه بیشتر روابط با فدراسیون روسیه خبر داد.

الکسی ددوف نیز در این دیدار ضمن استقبال از روابط خوب و مستمر میان نمایندگان مجالس فدراسیون روسیه و ایران، بر تقویت همکاری پارلمان‌های دو کشور در جهت ارتقای سطح مناسبات دوجانبه در حوزه های مختلف تاکید کرد.

سفیر روسیه در ادامه، با اشاره به تحولات مهم در روابط دوکشور و برگزاری رویدادهای بین‌المللی و همکاری‌های دوجانبه، ابراز امیدواری نمود و گفت: این مناسبات موجب تعمیق هرچه بیشتر همکاری‌های اقتصادی و تجاری میان جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه شود.

وی همچنین ضمن تأکید بر اهمیت نهایی شدن موافقتنامه جامع همکاری های جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه، اظهار امیدواری نمود که این موافقتنامه در آینده نزدیک به امضای مقامات دو کشور برسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار