مدیر آموزشگاه مهر ناحیه یک بهارستان:
مدارس اصلیترین رکن تعلیم و تربیت فعال برای تربیت نسل قهرمان هستند
بهارستان یک (پانا) - مدیر آموزشگاهی در بهارستان، مدارس را اصلیترین رکن تعلیم و تربیت فعال برای تربیت نسل قهرمان دانست.
خدیجه اسمعیلی مدیر آموزشگاه مهر ناحیه یک بهارستان در گفتوگو با پانا بیان کرد: «امروزه دشمنان اسلام برای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی، عقاید دانشآموزان را هدف قرار دادهاند که باید برای جلوگیری از این اهداف پلید، در مدارس به تربیت نسل شهدایی توجه ویژهای کنیم.»
وی در رابطه با نقش مدیر و معاونین پرورشی مدارس در تربیت دانشآموزان گفت: «در درجهی اول مدیر و معاونان مدارس نقش مهمی در تربیت دانشآموزان دارند که باید بسیار مراقب افکاری که بین دانشآموزان رواج داده میشود باشند زیرا افکار و عقاید دانشآموزان از همان ابتدا در مدارس شکل میگیرد و زمینهی رشد دانشآموزان ایجاد میشود.»
اسمعیلی همچنین ادامه داد:« جامعهای موفق است که از همان ابتدا بر تمام ابعاد مهارتهای دانشآموزان خود کار کرده باشد و بهترین مکان برای شکلگیری مهارتهای دانشآموزان مدارس است که باید مسئولین کشور ارزش بسیاری برای مدارس قائل شوند تا جامعهای سالم و نسل شهدایی داشته باشند.»
اسمعیلی ضمن اشاره به وظایف اصلی مدیران بیان کرد: «اصلیترین وظیفه یک مدیر، مدیریت و ایجاد نظم در مدرسه، برقراری ارتباط موثر با دانشآموزان و تلاش برای بهبود عملکرد مدرسه است که باید در انجام این مسئولیتها کوشا باشد تا بتواند محیطی شاد و امن برای دانشآموزان ایجاد کند.»
وی همچنین با تاکید بر پرورش دانشآموزان در مدارس، تشریح کرد: «مدرسه به عنوان مهمترین نهاد اجتماعی، آموزشی و اصلیترین رکن تعلیم و تربیت فعال است؛ هدف اصلی از تاسیس مدارس رشد و شکوفایی ابعاد مختلف تعلیم و تربیت است که میتوانیم با یک مدیریت راهبردی به هدف اصلی، که تربیت نسل شهدایی است؛ برسیم.»
خدیجه اسمعیلی با اشاره به اهمیت سواد رسانهای اظهار کرد: «به دلیل عدم آگاهی دانشآموزان کشورمان از حیلههای رسانهای دشمنان، تکنیکیترین روش برای آگاهسازی دانشآموزان از تاکتیکهای جدید دشمن، استفاده از دانش سواد رسانهای است که باید در مدارس از همان ابتدا توجه ویژهای به آموزش سواد رسانهای شود.»
وی در ادامه تصریح کرد: «زمانی یک جامعه به سوی پیشرفت قدم میگذارد که افراد جامعه از نظم و دانشهای جامعه قدمی فراتر بگذارند و به سوی مسیر موفقیت حرکت کند که این بستر را باید در مدارس برای دانشآموزان ایجاد کنیم که به دلیل عدم توجه کافی به این مسئله؛ برخی از دانشآموزان مدارس را مانع پیشرفت خویش میدانند.»
اسمعیلی در پایان خاطرنشان کرد: «هر جامعهای برای ایجاد شرایط مناسب جهت پیشرفت و رسیدن به اهداف خویش به افراد با سواد نیازمند است؛ سواد به معنی کسب مدرک دکتری و غیره نیست بلکه هدفی بالاتر از کسب مدرک است؛ که باید به این امر واقف باشیم و تلاش کنیم جامعهای سالم و موفق تربیت کنیم.»
دانشآموز خبرنگار: یگانه عسکری
ارسال دیدگاه