مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در کنگره ۲۴ هزار شهید پایتخت:

از ایران عزیز همچون گنج مراقبت کنید

تهران (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه ۵۶۰۰ شهید دانش‌آموز شهر تهران برای صیانت و محافظت از این گنجینه و میراث گرانبها رهسپار جبهه‌های جنگ شدند، خطاب به دانش‌آموزان تاکید کرد از ایران عزیز همچون گنج مراقبت کنید.

کد مطلب: ۱۴۴۲۹۸۰
لینک کوتاه کپی شد
از ایران عزیز همچون گنج مراقبت کنید

یادواره ۵۶۰۰ شهدا دانش‌آموز شهر تهران در‌ راستای کنگره ملی ۲۴ هزار شهید پایتخت، با رویکرد هویت‌بخشی انقلابی به جامعه بویژه نوجوانان و جوانان، زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان، با حضور علیرضا فخاری؛ استاندار تهران، سردار حسن حسن‌زاده؛ فرمانده لشگر همیشه پیروز حضرت محمد رسول الله، علیرضا کریمیان؛ مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، عباس جوهری؛ معاون سیاسی استاندار تهران، سردار مجتبی باستان؛ رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی شهر کشور، سید‌احمد موسوی؛ معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران و جمعی از خانواده معظم شهدای انقلاب در سالن‌ همایش‌های برج میلاد برگزار شد.

علیرضا کریمیان؛ مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در این همایش ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای دانش‌آموز و تبریک میلاد حضرت علی علیه السلام با بیان اینکه تبیین ابعاد شخصیتی شهدای دانش آموز یکی از اولویت‌های آمورش و پرورش است، گفت: گاهی در افکار، خیال و آرزوهایمان اتفاقاتی را تصور می‌کنیم که شاید هیچ زمان رخ ندهد. اما به واسطه تماشای انیمیشن‌ها و خوانش کتاب‌های متعدد داستانی در موقعیت‌های منحصر به فردی قرار می‌گیریم. اگر ما در تصوراتمان صاحب یک گنج بزرگ باشیم همواره برای چگونگی استفاده‌ از آن می‌اندیشیم و نحوه مراقبت از آن را در ذهنمان می‌پرورانیم.

وی ادامه داد: همه ما در زندگی خود دارای یک گنج با‌ارزش هستیم که آن‌ گنج چیزی جز کشور عزیزمان ایران نیست. حالا باید از این گنج بزرگ چگونه و با چه ابزاری مراقبت کنیم؟ شاید برای ما سوال باشد که وظیفه شما دانش‌آموزان به عنوان ایران‌سازان آینده ساز، در این‌خصوص چه خواهد بود؟ پاسخ آن بسیار ساده است و اکنون تنها وظیفه شما دانش‌آموزان برای حفظ، نگهداری و مراقبت از این گنجینه گرانبها و میراث باارزش، گوش‌سپاری به سخنان و فرمایشات رهبر انقلاب اسلامی است.

کریمیان افزود: مقام معظم رهبری خطاب به مردم تبریز فرموند که برای استمرار و تداوم انقلاب اسلامی، باید به سمت دانش، پژوهش و تحقیق حرکت کنیم. علاوه بر این ایشان خطاب به ۱۶ میلیون دانش‌‌آموز عنوان کردند که چشم و امید من برای آینده کشور شما دانش‌آموزان هستید. شما دانش‌آموزان باید در این مسیر به تاکیدات ایشان مبنی بر تحصیل، تذهیب و ورزش نیز توجه داشته باشید.

مدیر‌کل آموزش و پرورش شهر تهران با تاکید بر اینکه ۵۶۰۰ شهید دانش‌آموز شهر تهران برای صیانت و محافظت از این گنجینه و میراث گرانبها رهسپار جبهه‌های جنگ شدند، اظهار کرد: هر یک از شما دانش آموزان باید یک شهید فهمیده باشد تا در مواقع حساس و بزنگاه‌های تاریخی به وظیفه خود عمل کند و این در گرو کنش صحیح دستگاه‌های اجرایی و به ویژه آموزش و پرورش در تبیین و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و به ویژه شهدای دانش آموز است.

خبرنگار: عطیه چوپانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار