بهادری جهرمی در پاسخ به پانا:

بهره‌‌برداری از ۲۱۱ هزار کلاس درس در قالب ۳ هزار و ۱۵۰ باب مدرسه در دولت سیزدهم

۱۲۶ هزار کلاس درسی در حوزه روستایی و عشایری تجهیز شده‌اند‌/آیت الله رئیسی فردا عازم ترکیه می‌شود/ افزایش هزینه‌های جاری بدون پیش‌بینی منابع موجب خلق تورم می‌شود

تهران (پانا) - سخنگوی دولت با بیان اینکه بهره‌‌برداری از ۲۱۱ هزار کلاس درس در قالب ۳ هزار و ۱۵۰ باب مدرسه در دولت سیزدهم صورت گرفت، گفت طبیعتاً در همان دولتی که لوایح برنامه هفتم پیش‌بینی شد، در همان دولت هم منابع برای اجرا در نظر گرفته خواهد شد.

کد مطلب: ۱۴۴۲۶۷۵
لینک کوتاه کپی شد
بهره‌‌برداری از ۲۱۱ هزار کلاس درس در قالب ۳ هزار و ۱۵۰ باب مدرسه در دولت سیزدهم

علی بهادری جهرمی در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تسلیت شهادت مستشاران ابران در سوریه، اظهار کرد: این اقدامات نشانه استیصال رژیم صهیونیستی در صحنه نبرد است. حمله شب گذشته به یمن را نیز محکوم می‌کنم. این ظلم و نسل‌کشی و جنگ کودک‌کشانه نسبت به چندین کشور عربی و اسلامی در حال صورت گرفتن است، انتظار می‌رود که کشورهای اسلامی واکنش‌های مناسبی نشان دهند.

وی افزود: آغاز ایام اعتکاف و روز پدر را تبریک می‌گوییم. مراسم‌های مردمی و معنوی با استقبال باشکوهی مواجه شدند. ۱۳۹ مسجد متقاضی برگزاری مراسم اعتکاف بودند. بیش از ۱۶ هزار دانشجوی آقا و ۲۰ هزار دانشجوی خانم برای شرکت در اعتکاف ثبت نام کردند.

سخنگوی دولت گفت: ما در آستانه سفر آیت الله رئیسی به ترکیه هستیم. این سفر به همراه هیاتی بلند پایه فردا انجام خواهد شد. اسناد همکاری‌های مختلف در حوزه‌های علمی، فرهنگی، رسانه، تجارت و حمل و نقل به امضا خواهد رسید. حجم تجارت با ترکیه به ۹/۵ میلیارد دلار رسیده است یعنی قریب به ۴۰ درصد افزایش یافته است.

وی در خصوص بودجه ۱۴۰۳ نیز گفت: افزایش هزینه‌های جاری بدون پیش‌بینی منابع موجب خلق تورم می‌شود. امیدوارم همکاری قوای سه گانه در راستای کنترل تورم باشد. انتظار می‌رود همکاری متقابل و نزدیک بین مجلس و کمیسیون تلفیق و دولت در پیش‌بینی واقعی منابع و برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری در سقف منابع واقعی انجام شود. اگر هم بتوان منابع واقعی بیشتری پیش‌بینی کرد، اولویت اول برای آن، تخصیص برای سرمایه‌گذاری جدید و خلق طرح‌های مولد اقتصادی و اشتغال است.

بهادری جهرمی درباره جذب نخبگان نیز اظهار کرد: دانشگاه‌های ما نخبگان بسیاری ترییت می‌کند. در ماه‌های گذشته تلاش‌های متعددی به بخش‌های مختلف صنعتی، اداری و اقتصادی انجام شده است اما اکثر قریب به اتفاق این حملات به تلاش نخبگان دفع شده است. در راستای حمایت از نخبگان، دولت در اواخر سال ۱۴۰۱ مصوبه‌ای داشت که فوق‌العاده ویژه نخبگان تر حوزه IT تا ۵۰ درصد افزایش داشته باشد.

وی ادامه داد: در حوزه کشاورزی برنامه توسعه ماشینی‌سازی با اتکا به فعالیت‌های دانش‌بنیان کشور در دولت و در سند تحول و هم در سایر تصمیمات در دستور کار قرار داشته است. شاهد رشد ۳۱ درصدی تامین ماشین آلات کشاورزی بودیم.

سخنگوی دولت در پاسخ به خبرنگار پانا مبنی بر اینکه با توجه به آغاز بررسی لایحه بودجه در مجلس، لطفا بفرمایید در لایحه دولت بودجه‌ای که برای وزارت آموزش و پرورش در نظر گرفته شد، به قدری هست که مصوبات برنامه هفتم توسعه اجرایی شود؟ گفت: طبیعتاً در همان دولتی که لوایح برنامه هفتم پیش‌بینی شد، در همان دولت هم منابع برای اجرا در نظر گرفته خواهد شد. احکام پیش‌بینی شده در لایحه از منابع لازم برخوردار است. در طول سال‌های گذشته مشخص شده است که حوزه نوسازی و بهسازی مدارس و همچنین جهت‌گیری برای توسعه آموزشی در این دولت مدنظر قرار دارد.

وی اضافه کرد: سرانه دانش‌آموزی ما در روستاهای عشایری سه برابر شده است و ۱۲۶ هزار کلاس درسی در حوزه روستایی و عشایری تجهیز شده‌اند و مدارس سنگی و کانکسی در طول این دوسال ساماندهی شدند. در حوزه‌های مختلف نیز سعی شده است که یک جهاد در حوزه توسعه و نوسازی مدارس صورت بگیرد. از ۲۱۱ هزار کلاس درسی در قالب ۳ هزار و ۱۵۰ باب مدرسه در طول این دو سال بهره‌برداری شده است. در تخصیص بودجه سنوات آتی نیز همین رویه استمرار خواهد داشت.

مذاکرات برای لغو و خنثی‌سازی تحریم‌های غیرقانونی ادامه دارد

دبیر هیات دولت درخصوص اقدامات دولت برای لغو و خنثی‌سازی تحریم‌ها نیز گفت: می‌توان بهترین گزارش اثر اقدامات دولت در این زمینه را در رکوردشکنی تجارت خارجی با کسب رکورد 112 میلیارد دلار تجارت خارجی غیرنفتی در سال گذشته مشاهده کرد. دولت پابه‌پای مذاکرات برای استیفای حق مسلّم ایرانیان در رفع تحریم‌های ظالمانه، اقدامات متعددی برای خنثی‌سازی تحریم‌ها از جمله عضویت در اجلاس‌ها و سازمان‌های بین‌المللی مانند بریکس، شانگهای و امثال آن انجام داده و توسعه دیپلماسی با محوریت کسب منافع اقتصادی و دیپلماسی همسایگی دنبال شده است. این نشان می‌دهد اقدام به نتیجه رسیده و هر دو مسیر مذاکرات برای لغو و خنثی‌سازی تحریم‌های غیرقانونی ادامه دارد. آقای باقری معاون سیاسی وزیر خارجه اخیراً با آقای مورا در ژنو دیدار داشتند و رفت‌وآمدها و مذاکرات ادامه دارد ولی دولت معطل این مسیر نمانده و این دو مسیر را با جدیت دنبال خواهد کرد.

وی ضمن اشاره به انتشار اخباری مبنی بر کاهش سهمیه آزاد کارت‌های سوخت، گفت: این اخبار گمانه‌زنی است و شما هم گمانه‌زنی نکنید.

در دولت سیزدهم ۶۰ فروند هواپیما و بالگرد به حمل و نقل هوایی اضافه شد

بهادری جهرمی در خصوص قرارداد با ایرباس گفت: عملا اتفاق جدیدی نیفتاده همان اتفاقی که در سال ۹۷ رخ داد و خرید هواپیما لغو شد دوباره بازگویی شده است.دولت هم سرمایه گذاری و تامین نقدینگی در حوزه نوسازی ناوگان حمل و نقل هوایی داشته است و هم سرمایه گذاری برای تولید هواپیماهای داخلی و توسعه فناوری آن در کشور.دولت همچنین افزایش تاب آوری این حوزه و نهضت تعمیر قطعات را پیگیری کرده است.

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم ۶۰ فروند هواپیما و بالگرد به حمل و نقل هوایی اضافه شده است، بیان کرد: عمر متوسط ناوگان هوایی کشور به نسبت سال ۱۴۰۰، دو سال کاهش یافته است.اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲ افزایش نرخ بلیط هواپیما اعمال شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار