نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی:

تدبّر در نماز را فراموش نکنید

تبریز (پانا) - نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی گفت دانش‌آموزان تازه مکلف دینی تدبّر در نماز را فراموش نکنند.

کد مطلب: ۱۴۴۲۵۰۳
لینک کوتاه کپی شد
تدبّر در نماز را فراموش نکنید

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل‌هاشم در جشن فرشته‌ها در مصلی اعظم امام خمینی (ره) تبریز، اظهار کرد: خیلی خوشحال هستم که امروز همزمان با سالروز میلاد جوانترین امام شیعیان، حضرت امام جواد (ع) جشن تکلیف شما هم برگزار می‌شود. از طرفی امروز، روز جشن عبادت و تکلیف شما دختران عزیز با این روز مبارک همزمان شده است، این روز را به همه شماها و همه مادران و پدران عزیز تبریک عرض می‌کنم و خوشحالم که من هم توانسته‌ام در این جشن شیرین و زیبای عبادت شما شرکت کنم.

وی ادامه داد: شما که امروز جشن عبادتتان را برگزار کرده‌اید در حقیقت از امروز خدای متعال با همه عظمت و جلال خود با شماها حرف می‌زند و شما را مخاطب قرار می‌دهد.

امروز شما دختران عزیز از عالم کودکی خارج شده و جزو بزرگترها محسوب می‌شوید و نماز بر شما واجب شده و باید نماز بخوانید و با عبادت با خدای خود حرف بزنید؛ اینک هم دوران شیرینی عمر خود را قدر بدانید و هم پدران و مادرانتان را.

امام‌جمعه تبریز خطاب به دانش‌آموزان بیان کرد: لازم است وضو و طهارت و کارهای لازم برای نماز را خوب یاد بگیرید خداوند به سخن شما گوش می‌دهد و دعای شما را مستجاب می‌کند، از این رو برای والدین، معلمان، رزمندگان عزیزمان مسلمانان جهان اسلام و نوجوانان و جوانان کشورمان دعا کنید و از خدای متعال برای کشورتان آبادی و آزادی و همه خوبی‌ها را بخواهید.

آیت‌اله آل هاشم، ضمن قدردانی از برگزاری باشکوه جشن فرشته‌ها با حضور بیش از ۵۰۰۰ نفر دانش‌آموزان دختر، گفت: از معلم‌ها و اولیا و مدارس دخترانه تشکر می‌کنم که زحمت کشیده‌ و این دانش‌آموزان عزیز را آموزش داده و برای امروز آماده کرده اند. حضور رهبر معظم انقلاب در جشن تکلیف دانش‌آموزی نشان از اهمیت این مراسم معنوی داشته و از مسئولان آموزش و پرورش استان، مدیر کل محترم، حوزه های معاونت پرورشی، بسیج دانش‌آموزی، انجمن اسلامی و مدیریت نواحی آموزش و پرورش تبریز، قدردانی می‌کنم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در ادامه بیان کرد: شما شکوفه‌های زیبای باغ عبادت و نوشکفته‌های گل‌های باغ آرزو هستید و این چادرهای سفید با گل‌های کوچک که به سر کرده‌اید شما را چقدر زیباتر کرده است، انگار فرشتگان در مصلی حضرت امام حضور پیدا کرده‌اند؛ خوش به حال و سعادت مادران و پدرانتان. روزگار با شما یار بود که عمرتان به یکی از حساس ترین و باشکوه‌ترین نقطه‌های زندگیتان رسید و عالم جدیدی به رویتان گشوده شد و شما مخاطب الهی قرار گرفته‌اید و وارد دوران تازه‌ای شده‌اید که دوره شگفت‌انگیزی در دوره انسان است.

وی در بخش پایانی سخنانش با اشاره به برگزاری انتخابات پیش رو خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان دست پدر و مادرانتان را در ۱۱ اسفند ماه که انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخاب مجلس خبرگان رهبری را داریم، گرفته و برای شرکت در انتخابات همراه شوید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار