مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل:

بسترسازی فرهنگی و اجتماعی برای حضور مردم در انتخابات، رسالت آموزش و پرورش است

اردبیل(پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل گفت بسترسازی فرهنگی و اجتماعی برای حضور آحاد مردم در انتخابات، رسالت آموزش و پرورش است.

کد مطلب: ۱۴۴۲۲۱۲
لینک کوتاه کپی شد
بسترسازی فرهنگی و اجتماعی برای حضور مردم در انتخابات، رسالت آموزش و پرورش است

کلام اله صفری، مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل در جریان بازدید از کارگاه های تخصصی توانمندسازی نیروی انسانی معاونت پرورشی و فرهنگی این استان با اشاره به سخنانی از امامین انقلاب در مورد اهمیت حفظ انقلاب، نقش اجتماعی و تربیتی آموزش و پرورش و نیز اهمیت مشارکت در انتخابات، عنوان کرد: مجموعه این سخنان نشان دهنده این موضوع است که آموزش و پرورش بایستی هم در برنامه های دهه فجر و هم در بسترسازی فرهنگی و اجتماعی برای حضور آحاد مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان نقش آفرینی کرده و رسالت تاریخی خود را انجام دهد.

وی در ادامه توجه به اهمیت جهاد تبیین، ایجاد نشاط و امید و تقویت هویت دینی و ملی در دانش آموزان را در لابه لای برنامه های پیش بینی شده در گرامیداشت دهه مبارک فجر و آیین های چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مهم دانست و افزود: بایستی مدرسه محوری و دانش آموز محوری در برنامه های فرهنگی و تربیتی در اولویت باشد.

رضوان باقلاچی، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل نیز گفت: انقلاب یک حادثه دفعی نیست، یک دگرگونی مستمر و تحول دائمی است که به تدریج ارزش ها و آرمان های والای انقلاب در جامعه را تحقق می بخشد. بنابراین تبیین و تشریح این مهم برای نسل نوجوان و آینده ساز در مدارس یک ضرورت است.

وی با تاکید بر حفظ و ارتقای نشاط انقلابی در دانش آموزان با بهره گیری از برنامه های متنوع فرهنگی، تربیتی، هنری با مشارکت خود دانش آموزان، ظرفیت های اجتماعی و انقلابی را در دانش آموزان بزرگ و قابل توجه دانست و با اشاره به نمونه تجربیات موفق در این حوزه، افزود: بهره گیری درست و هدفمند از این ظرفیت ها در برنامه های دهه مبارک فجر و نیز انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری مورد انتظار است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل تصریح کرد: تمامی دستگاه ها و نهادهای انقلابی و اجتماعی موظف شده اند که همکاری لازم را با آموزش و پرورش و مدارس در کیفیت بخشی و پرشور کردن برنامه های دهه مبارک فجر داشته باشند.

غفور حضوری، معاون پرورشی وفرهنگی آموزش و پرورش استان نیز ضمن تشکر از زحمات نیروهای پرورشی و فرهنگی مناطق و نواحی و تبیین برنامه ها و سیاست های کلی در روند فعالیت های تربیتی، فرهنگی، قرآنی، مشاوره ای و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی، از شرکت کنندگان خواست با تقویت روحیه انقلابی، جهادی و توجه به اهمیت موضوع با استفاده از ظرفیت های درون و برون سازمانی نهایت تلاش خود را در تحقق اهداف برنامه ها و طرح های ابلاغی داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار