مدیر آموزش و پرورش ملارد خبر داد:

برگزاری جشن تکلیف بیش از ۸۰۰۰ دانش‌آموز در ملارد

ملارد (پانا) - مدیر آموزش و پرورش ملارد از برگزاری جشن تکلیف بیش از ۸۰۰۰ دانش‌آموز در این شهرستان خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۴۲۱۲۸
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری جشن تکلیف بیش از ۸۰۰۰ دانش‌آموز در ملارد

سعید تیموری‌راد، مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان ملارد، در تشریح این خبر عنوان کرد: همزمان با شروع ماه مبارک رجب، ۸ هزار دانش‌آموز مدارس دولتی و غیردولتی ملاردی اعم از مدارس پسرانه و دخترانه، به سن تکلیف رسیدن خود را جشن گرفتند.

تیموری‌راد، ضمن تشکر از همراهی فرماندار، امام‌جمعه و دیگر مسئولین در مراسم باشکوه جشن تکلیف، اظهار کرد: در نظام تربیتی آموزشی ایران اسلامی، یکی از اقدامات برای آشنایی کودکان و نوجوانان با راه ورسم زندگی معنوی، برگزاری جشن تکلیف است، برنامه‌ای که آغازگر یک حرکت منسجم برای گام برداشتن در مسیر ارزش‌های دینی و معنوی محسوب می‌شود.

این مقام مسئول در ادامه افزود: جشن عبادت، جشن آغاز مرحله‌ای است که دانش‌آموزان فرصت پیدا می‌کنند تا با خدا پیوند و ارتباط برقرار کنند و هدف از برگزاری این آئین، تکریم شخصیت اجتماعی و فردی دانش‌آموزان و فراگیر شدن مراسم دینی در خانواده‌ها است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ملارد بیان کرد: تربیت دانش‌آموز در تراز انقلاب اسلامی، آشنایی و مأنوس شدن آن‌ها با اسلام ناب محمدی(ص) از رویکرد‌ها و رسالت‌های اصلی آموزش و پرورش است. رسیدن به سن عبادت، آغاز فصلی نوین در زندگی دانش‌آموزان است. والدین باید در کنار مدرسه، فرائض دینی و احکام اسلام را برای فرزندانشان در خانواده به خوبی تبیین کنند.

در این مراسم اجرای برنامه‌های شاد و متنوع هنری فرهنگی، قرائت سوگندنامه، اقامه نماز جماعت و سخنرانی و... برای نومکلفان برگزار می‌شود.

خبرنگار: بتول رحیمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار