معاون پرورشی دبستان شهید باهنر۲ شهرستان ملارد:

برگزاری مراسم‌های فرهنگی هنری، دیدگاه دانش‌آموزان را رشد یافته‌ می‌کند

ملارد ( پانا ) - یک معاون پرورشی در ملارد، برگزاری مراسم‌های فرهنگی و هنری در مدارس را، مهم‌ترین و مؤثرترین عامل در رشد و تقویت هویت همه‌جانبه دانش‌آموزان دانست.

کد مطلب: ۱۴۴۲۱۲۳
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری مراسم‌های فرهنگی هنری، دیدگاه دانش‌آموزان را رشد یافته‌ می‌کند

سیده معصومه طباطبایی، معاون پرورشی مدرسه شهید باهنر۲ شهرستان ملارد، در گفت‌وگو با پانا گفت: «فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی، مجموعه فعالیت‌های مستمری است که به منظور ایجاد زمینه‌های مناسب برای جهت‌دهی به رشد همه جانبه دانش‌آموزان برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود. در طول سال تحصیلی نیز برنامه‌های متنوعی متناسب با ایام خاص برگزار می‌شود تا ضمن آشنایی بیشتر دانش‌آموزان، این ایام در یاد و خاطره آنها ماندگار شود.»

طباطبایی، برگزاری مراسم های فرهنگی و تربیتی را مملو از فواید مثبت برای دانش‌آموزان عنوان کرد و افزود: «یکی از فواید بسیار مهم برگزاری فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی در مدارس، ایجاد محیطی است که در آن دانش‌آموزان نگرش خاصی از مدرسه و به طور کلی از آینده خود به دست می‌آورند و بدون شک نگرشی که آنها در مدرسه کسب می‌کنند در جهت رشد عاطفی، روانی و اجتماعی آنان بسیار مؤثر است. به همین دلیل معلمان می‌توانند با به کارگیری نقش فعالیت‌ها و برنامه‌های پرورشی، فرهنگی و هنری، در تربیت اجتماعی دانش‌آموزان، مهارت‌ها و نگرش‌هایی مانند مسئولیت پذیری، استقلال عمل و خودآموزی را در آنان پرورش دهند.»

معاون پرورشی دبستان باهنر۲ ملارد، ضمن اظهار به عمق تأثیر پذیر بودن دانش‌آموزان مقطع ابتدایی در بین دانش‌آموزان مقاطع دیگر، بیان کرد: «فعالیت‌ها و برنامه‌های پرورشی در تربیت اجتماعی همه دانش‌آموزان تأثیرات فراوانی دارد اما این تأثیرگذاری در مقطع ابتدایی بیشتر است. تأثیراتی از قبیل تقویت مهارت‌های اجتماعی در قدرت سازگاری با دیگران، تقویت روحیه همکاری، همدلی، نوع‌دوستی، گذشت و فداکاری، ایجاد حس احترام به خود و دیگران و تحمل عقاید دیگران، شناخت اصول قانون‌مندی‌ها و تبعیت از آنها در هنگام برخوردهای فردی و اجتماعی، گسترش همیاری درسی، تمرین مشارکت جمعی را می‌توان نام برد.»

وی عدم توجه به این مراسم ها را یک معضل بزرگ دانست و تصریح کرد: «در سنین کودکی و نوجوانی اگر اهتمام لازم در امر تربیت و پرورش شخصیتی دانش‌آموزان ابتدایی صورت نگیرد، ناهنجاری‌های رفتاری و اخلاقی به وجود می‌آید که متأسفانه جبران‌ناپذیر خواهد بود و عدم حضور دانش‌آموزان در فعالیت‌های پرورشی مدرسه، باعث عدم شناخت استعدادهای هنری و اجتماعی آنان و نیز باعث روی آوردن دانش‌آموزان به سرگرمی‌های ناسالم می شود.»

سیده‌معصومه طباطبایی در پایان خاطرنشان کرد: «یکی از مهم‌ترین اهداف تعلیم و تربیت، اجتماعی کردن دانش‌آموزان، یعنی آماده کردن آنان برای شرکت فعال و سازنده در زندگی اجتماعی، کسب آگاهی نسبت به حقوق اجتماعی خود و بهره‌برداری صحیح از آن و احترام به حقوق دیگران و همکاری با سایر افراد جامعه است و یکی از شیوه‌های گرایش کودکان و نوجوانان به فعالیت‌ها و تصمیم‌گیری‌های اجتماعی مشارکت آنان در گروه‌ها و شوراهای متشکل از همسالان در مدرسه است و ما نهایت تلاش خود را برای جذب بیشتر دانش‌آموزان در این امور مهم خواهیم کرد.»

خبرنگار : نیلوفر شاه آبادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار