معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان:

آسیب شناسی، یکی از وظایف عالمان دینی در مدارس است 

بهارستان یک (پانا) - معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان، آسیب شناسی را یکی از وظایف عالمان دینی در مدارس دانست.

کد مطلب: ۱۴۴۱۸۲۲
لینک کوتاه کپی شد
آسیب شناسی، یکی از وظایف عالمان دینی در مدارس است 

مجتبی نقی‌زاده، معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان، در اولین جلسه کارگروه معلم شهید در خصوص روحانی‌های معلم شهر گلستان اظهار کرد: در حال حاضر 48 روحانی شاغل در مدارس و 30 نفر از افراد فعال و پویا در طرح امین هستند، با این حال می‌توانیم بگوییم که حداقل پنجاه عالم دینی در مدارس ناحیه یک بهارستان حضور دارند.

مجتبی نقی‌زاده گفت: حضور عالمان دینی در مدارس باعث قوت قلب و یاری بهتر در مباحث معاونت پرورشی است، آسیب شناسی یکی از وظایف عالمان دینی در مدارس است که نیازمند ارائه راهکارهای متعدد برای حل این آسیب‌ها هستیم تا بتوانیم با بررسی این عوامل منفی به نتیجه‌ای مشخص در خصوص رفع این آسیب‌ها برسیم.

وی تصریح کرد: به دلیل وجود رسانه‌های دشمنان، امور مربوط به تبلیغ دین در مدارس دشوار است و این باعث می‌شود مسائل مربوط به آسیب شناسی نیز به سختی پیش برود، رسانه، باعث غفلت دانش‌آموزان از فضای معنوی می‌شود و اگر بخواهیم این موضوع را از ریشه حل کنیم، نیازمند همکاری و جلسات مکرر با اولیا دانش‌آموزان هستیم.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان در ادامه تشریح کرد: اگر نسل‌های معتقد به دین از بین مردم حذف شوند سختی‌های امور فرهنگی و معنوی دوچندان خواهد شد، چرا که اعتقادات افراد نسل‌های پیشین بسیار قوی است و دانش‌آموزان نسل‌های امروزی را تحت تاثیر قرار می‌دهند؛ پس ما موظف هستیم که با اجرای جلسات و تصمیمات جمع حاضر در خصوص آموزش اولیا به این مسئله توجه کنیم.

مجتبی نقی‌زاده اظهار کرد: با توجه به مسائل پیش رو و دنیای نوین، تبلیغ دین به وسیله سخنرانی و همچنین تذکرات متعدد پاسخ‌گو نخواهد بود، در واقع نیازمند برنامه‌ای هستیم که برای دانش‌آموزان سرگرم کننده، مفید و در عین حال جذاب باشد که در پایان متصل به موضوعات دینی شود؛ جذب افراد دانش‌آموز به حال و هوای سرگرم کننده، مقدمه‌ای برای شروع صحبت‌های معنوی در خصوص نماز و دیگر مسائل است.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان در رابطه با فعالیت رسانه‌های ملی عنوان کرد: اگر به مسائل دینی به طور مستقیم اشاره کنیم، نتیجه چندان خوبی حاصل نخواهد شد چرا که حتی رسانه‌های ما نیز به طور جدی به مباحث اعتقادی نمی‌پردازند و به آن کم توجهی می‌کنند، بسیار اندک هستند تولیدات رسانه‌ای که نشانگر موفقیت‌های بزرگ در زیر سایه اسلام باشند و این مسئله، تاثیر منفی بر روی امور معنوی دیگر دارد و یکی از موضوعات تضعیف کننده برای تبلیغ دین در مدارس تلقی می‌شود.

وی ضمن اشاره به عوامل بازدارنده حضور دانش‌آموزان در اعتکاف توضیح داد: چند مورد از عوامل بازدارنده دانش‌آموزان از حضور در اعتکاف، عمیق نبودن این موضوع بین آنان است که در این رابطه، نیاز به پرداختن به برکات اعتکاف است، مورد دوم هزینه اعتکاف است که مقاومت دانش‌آموزان را در این خصوص شاهد هستیم؛ عامل سوم نیز برنامه‌های اجرایی در مساجد است که باید هدفمند و جذاب باشند تا به مرحله رسانه‌ای شدن برسد و باعث نشاط در دانش‌آموزان شود.

مجتبی‌نقی‌زاده در پایان با تشکر از حاضرین جلسه گفت: ان‌شاءالله در سال‌های جاری درباره سازماندهی نیرو‌ها، مدیریت، معاونت و حضور مثبت و هدفمند روحانیان در مدارس مختلف با هم‌فکری و هم‌افزایی مسئولین، مصوباتی در کنار فراهم کردن بستری برای عملی شدن آنان صورت خواهد گرفت.

خبرنگار دانش‌آموز: مبینا عبدی آذر

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار