کارگاه توانمندسازی و تجلیل از مربیان و دانش‌آموزان برتر پیشتاز در باشت برگزار شد

یاسوج (پانا) - در مراسمی با حضور رئیس سازمان دانش‌آموزی کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مسولین محلی شهرستان، کارگاه توانمندسازی و تجلیل از مربیان و دانش‌آموزان برتر پیشتاز در باشت برگزار شد.

کد مطلب: ۱۴۴۱۶۳۸
لینک کوتاه کپی شد
کارگاه توانمندسازی و تجلیل از مربیان و دانش‌آموزان برتر پیشتاز در باشت برگزار شد

رئیس سازمان دانش آموزی کهگیلویه و بویراحمد، هدف از برگزاری این کارگاه را آشنایی مربیان با هدف‌ها و برنامه‌های سازمان دانش‌آموزی عنوان کرد و افزود: اگر قرار باشد مهارتی به دانش آموزان آموخته شود، در قالب همین نهادسازمان دانش‌آموزی است.

سید نظام مرادی با بیان اینکه تشکیلات سازمان دانش آموزی در ۲۱ اردیبهشت سال ۷۸ رسماً آغاز به کار کرد، گفت: هدف این نهاد غیردولتی وابسته به آموزش و پرورش، تربیت اجتماعی دانش آموزان است.

مرادی با بیان اینکه فعالیت‌های سازمان دانش‌آموزی شامل چند محور است که اولین فعالیت آن در حوزه پیشتازان است گفت: با مدیریت و راهبری 1300 مربی خانم و آقا، قریب به ۳۴ هزار دانش آموز استان ما باید تحت تشکل سازمان دانش آموزی قرار بگیرند.

رئیس سازمان دانش آموزی استان تصریح کرد: شاید تصور عده‌ای بر این باشد که مربیان پیشتاز حتماً باید از مربیان پرورشی باشند، در حالی که اینگونه نیست و این مربیان می‌توانند آموزگار، معلمان سایر دروس و حتی از مدیر و معاونان مدارس نیز باشند.

وی با بیان اینکه محور بعدی سازمان دانش آموزی بحث مجلس دانش آموزی یا همان شورای دانش‌آموزی است گفت: در آبان ماه هر سال در مدارس ما از درون همین انتخاباتی که اجرا می‌شود از هر مدرسه‌ یک نفر به عنوان رئیس آن شورا انتخاب می شود.

مرادی در ادامه افزود: در انتخابات شورای دانش‌آموزی در مدارس دخترانه و پسرانه هر کدام به صورت جداگانه انجام می‌شود و دانش آموزی که موفق به کسب بیشترین آرا شود، عضو مجلس دانش آموزی کشور می‌شود و استان ما متناسب با جمعیت، دو دانش آموز شامل یک دختر و یک پسر در شورای دانش آموزی دارد.

وی با اشاره به راه اندازی رادیو و تلوزیون پانا، محور بعدی سازمان دانش آموزی را خبرگزاری پانا عنوان کرد و افزود: خبرگزاری پانا تنها خبرگزاری رسمی در ایران است که در سازمان دانش آموزی خدمت می‌کند.

رئیس سازمان دانش آموزی استان با بیان اینکه این افراد برای کسب مهارت در این حرفه در تابستان به اردوگاه شهید باهنر تهران اعزام شدند، گفت: ما مربیان توانمندی در این زمینه داریم که از طریق فضای مجازی این مهارت را به دانش‌آموزان یاد می‌دهند و محدودیتی برای مقطع تحصیلی در این زمینه وجود ندارد.

مرادی در ادامه اظهار کرد: یکی دیگر از تغییرات این سازمان، حذف دستمال گردن از این نهاد است که تا سال ۱۴۰۰ این روند ادامه داشت و امروزه جای آن را شال گردن با نماد سازمان دانش آموزی که با سه رنگ برای مقطع ابتدایی، قرمز، متوسطه اول زرد، متوسطه دوم آبی است.

وی در پایان یادآور شد که ما در آستانه دهه فجر پیروزی انقلاب اسلامی و شروع روزهایی که برابر با میلاد یگانه مرد تاریخ، امام اول شیعیان حضرت علی (ع) هستیم و از تمام نهادهای ذی ربط درخواست کرد مکان‌هایی را مشخص کنند که دانش آموزانی که علاقمند به این مراسم ها هستند در آنجا حضور پیدا کنند.

در پایان این مراسم نیز از مربیان و دانش آموزان برتر پیشتاز با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار