باید بهترین نیروهای انسانی در عرصه فرهنگ فعال باشند

تهران (پانا) - آیین گرامیداشت کارکنان گزینش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ، سیدمحمود اسلامی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ، احمد مومنی‌راد دبیر هیات عالی گزینش کشور و مدیران هیات مرکزی و هسته های گزینش سازمان های تابعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در محل این وزارتخانه برگزار شد.

کد مطلب: ۱۴۴۱۴۶۷
لینک کوتاه کپی شد
باید بهترین نیروهای انسانی در عرصه فرهنگ فعال باشند

به گزارش روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی در این مراسم گفت: روز سه‌شنبه ۲۶ دی میزبان آقای رئیس‌جمهور در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بودیم، ایشان در جریان این بازدید ستادی تعبیر مهمی در جلسه با مدیران ارشد وزارتخانه به‌کار برده و بیان کردند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مرزبانی فرهنگی کشور است.

استاد دانشگاه تهران در ادامه با اشاره به اقداماتی که وزارت فرهنگ در دولت سیزدهم انجام داده است، تصریح کرد: مهمترین کاری که در وزارت فرهنگ باید انجام دهیم این است که حوزه فرهنگ را به ریل انقلاب اسلامی بازگردانیم.

اسماعیلی با بیان اینکه حوزه فرهنگ‌ بسیار مهم است و در عرض حوزه دیگری قرار ندارد بلکه بالاتر از سایر حوزه هاست، تاکید کرد: فرهنگ شبیه اقتصاد و سیاست و امنیت نیست؛ تعبیر رهبر انقلاب نیز این مسأله را به خوبی نشان می دهد، ایشان در سخنانی فرموده بودند فرهنگ مثل هواست به همین دلیل کسانی که در این عرصه حضور دارند باید فرزندان شجاع ملت باشند تا بتوانند مرزبانی فرهنگ، هنر و رسانه کشور را انجام دهند.

استاد دانشگاه تهران گفت: از سال ۱۳۶۹ به این سو رهبر انقلاب فضای درگیری ها را نزاع در حوزه فرهنگ تعریف کرده‌اند و برای توصیف بیشتر شرایط موجود تعابیری همچون تهاجم و شبیخون فرهنگی را به‌کار بردند.

وی با اشاره به نقش هسته های گزینش ادامه داد: باید در وزارت فرهنگ همکاران ممتازی در حوزه‌های مختلف داشته باشیم که از تمام وجود به آرمان های انقلاب معتقد باشند، البته باید توجه داشت انتخاب این افراد نیز برعهده گزینش قرار داده شده است.

وزیر فرهنگ با بیان اینکه در این وزارتخانه به افراد مومن و متدینی نیاز داریم که پای آرمان های انقلاب بایستند و حاضر باشند خودشان را برای انقلاب فدا کنند، تصریح کرد: امروز میدان فرهنگی، میدان جنگ است به همین دلیل علاوه براینکه باید بهترین نیروهای ما در این عرصه باشند، صیانت از نیروهای موجود نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار