معاون تربیتی آموزش و پرورش منطقه ۸ تهران:
هدف طرح نماد ظرفیتسازی برای مداخلات روانی به موقع است
تهران (پانا) - معاون تربیتی آموزش و پرورش منطقه ۸ تهران هدف از اجرای طرح نماد را ظرفیتسازی برای مداخلات روانی به موقع و موثر در فوریتهای روانی اجتماعی، رفتارهای پرخطر و کاهش عوامل مخاطرهآمیز برای دانشآموزان دانست.
نشست کمیته فوریتهای روانی دانشآموزان با حضور طاهره صاحب الزمانی، معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش منطقه ۸ تهران، کارشناسان انجمن اولیا و مربیان، رئیس اداره حراست، کارشناسان حوزه ابتدایی و مشاوران مرکز مشاوره دانشآموزی در سالن ثامن الحجج منطقه ۸ برگزار شد.
در ابتدای جلسه صاحب الزمانی ضمن تشکر از اعضا در مورد رسیدگی به پروندهها و پیگیریهای فعالیتهای به موقع در خصوص وضعیت روانی و اجتماعی دانشآموزان منطقه، بیان کرد: متاسفانه شاهد آسیبهایی از نظر روحی و روانی در دانشآموزان هستیم که ازدیاد این موارد و مسائل موجب شده که در رابطه با کاهش این آسیب ها تدابیری اندیشیده و به قید فوریت برگزار کنیم.
صاحب الزمانی در مورد اهداف طرح فوریت روانی اجتماعی دانشآموزان گفت: با توجه به اینکه طرح نماد و طرح کانون یاریگران زندگی در سطح منطقه و در محلات آسیب خیز منطقه در حال برگزاری است، بنابراین باید جلسات طرح فوریتهای روانی اجتماعی دانشآموزان دو هفته یکبار برگزار شود و همچنین با عنایت به اهمیت و فوریت این موضوع، حتما مشاوران و مددکاران مشاور و روانپزشک به اعضای ستادی منطقه اضافه شوند.
وی هدف از اجرای این طرح را ظرفیت سازی برای مداخلات روانی به موقع و موثر در فوریت های روانی اجتماعی و رفتارهای پرخطر مانند خودکشی، فقر، بی سرپناهی، تجاوز اخلاقی، فرار، بدسرپرستی و شناسایی به موقع و توانمندسازی دانشآموزان در معرض خطر و ورود سریع و کنترل و کاهش عوامل مخاطره آمیز دانشآموزان و همچنین افزایش آگاهی و مهارت دانشآموزان، کنترل و کاستن از میزان بار فردی خانوادگی و اجتماعی دانست و افزود: انشاالله که این طرحها در آموزش و پرورش منطقه برای تعلیم و تربیت دانشآموزان و حوزه روانی اجتماعی و مشاوره ثمربخش باشد و بتوانیم با همکاری و همیاری آسیبهای اجتماعی را به حداقل برسانیم.
سپس در پایان موارد فوریت به تفکیک مقاطع، مورد بررسی قرار گرفت و راهکارهای مناسب اتخاذ شد و همچنین عناوین رفتارهای پرخطر در اختیار کارشناسان انجمن اولیا و مربیان منطقه جهت تنظیم، دستهبندی و ساماندهی موضوعات مورد آموزش برای انتقال و ارجاع به اولیا قرار گرفت.
ارسال دیدگاه