نمایشگاه کتاب چناران به کار خود پایان داد

چناران (پانا) - مراسم اختتامیه نمایشگاه کتاب چناران در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی چناران برگزار شد.

کد مطلب: ۱۴۴۱۳۸۳
لینک کوتاه کپی شد
نمایشگاه  کتاب چناران به کار خود پایان داد

مدیرعامل یک موسسه فرهنگی هنری درباره اهمیت کتاب و کتابخوانی گفت: امروزه کتاب و کتابخوانی از جایگاه و اهمیت بالایی در نظام اندیشه ما برخوردار است.

حمید علامه افزود: به کاربردن کلمه قلم بیانگر این است که خداوند انسان را از طریق قلم، کتاب و خواندن مورد خطاب قرار می‌دهد و کتاب دریچه‌ای است به سوی سعادت و تکامل؛ منشأ دانایی و تبلور نظام اندیشه‌ای بشر است.

در ادامه رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی چناران بیان کرد : ما باید به کتاب بها دهیم و نگذاریم کتاب به غربت و مظلومیت گرفتار شود.

علی اصغر نصیری در ادامه افزود : این نمایشگاه به مدت یک‌ماه از ۲۷ آذر لغایت ۲۷ دی ماه در محل سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی چناران برگزار شد و به همت همراهی و همکاری مسئولین شهرستان با استقبال بسیار پرشور و خوب مردم فرهنگ دوست و فرهیخته شهرستان چناران مواجه شد.

وی افزود: با برگزاری چنین نمایشگاه هایی در آینده زمینه ای جهت اقبال بیشتر همه مردم و به خصوص جوانان، برای آشتی با کتاب و کتابخوانی فراهم می‌شود.

در ادامه معاون سیاسی، امنیتی واجتماعی فرمانداری چناران نیز گفت: برای افزودن سرانه مطالعه بایستی فرهنگ کتاب و کتابخوانی را ترویج داد.

داوود احمد پور افزود: باید به دنبال راهکارهای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی از جمله تامین منابع و ایجاد انگیزه، حمایت از نویسندگان و اهل قلم متعهد، تنوع و نوآوری و جذابیت در فعالیت‌های کتابخوانی، حمایت از ناشران و مولفان، ایجاد انگیزه و علاقه به مطالعه برای کتابخوانی باشیم.

در پایان مراسم با اهدای لوح تقدیر از یاری کنندگان در برگزاری این رویداد تقدیر شد.

خبرنگار: علیرضا طایفی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار