دهقان در جمع خبرنگاران:

افرادی که علیه امنیت ملی کشور اقدام کنند، تحت پیگرد قرار خواهند گرفت

شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی براساس کنوانسیون نسل‌کشی ۱۹۴۸ انجام شد

تهران (پانا) - معاون حقوقی رئیس جمهوری گفت هر فردی اعم از اینکه تبعه ایران یا کشور دیگری باشد، اگر علیه امنیت ملی کشور اقدامی انجام دهد، تحت پیگرد قرار می‌گیرد.

کد مطلب: ۱۴۴۱۱۸۰
لینک کوتاه کپی شد
افرادی که علیه امنیت ملی کشور اقدام کنند، تحت پیگرد قرار خواهند گرفت

محمد دهقان در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در خصوص اظهارات اخیر علی کریمی و اقدامات وی علیه امنیت ملی کشور، اظهار کرد: اگر افرادی که از کشور رفته‌اند و تابع ایران هستند علیه امنیت ملی کشور اقدامی انجام دهند، تحت پیگرد قرار می‌گیرند. این اقدامات به موقع توسط دستگاه‌های ذیربط انجام خواهد شد.

وی درباره شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی بیان کرد: بر اساس کنوانسیون نسل‌کشی ۱۹۴۸ این شکایت انجام شد. ما به خاطر برداشتی که از کنوانسیون و ماده ۹ آن داشتیم چون این شائبه وجود داشت که شکایت مستقیم ما ممکن است منجر به شناسایی رژیم صهیونیستی به عنوان دولت باشد، از این کار اجتناب کردیم.

وی ادامه داد: اما بلافاصله به محض شکایت آفریقای جنوبی ما هیات تشکیل دادیم و دوستان درحال تهیه متنی برای ورود ثالث هستند و ما هم به زودی اقدام می‌کنیم و در دیوان بین‌المللی دادگستری به عنوان وارد ثالث شکایت خودمان را علیه رژیم صهیونیستی مطرح خواهیم کرد.

دهقان درباره شکایت از ترامپ به دلیل نقش در ترور سردار سلیمانی گفت: ما در حال انجام دو اقدام هستیم. راجع به کلیه کسانی که در ترور شهید سلیمانی نقش داشتند ما در داخل کشور پرونده تشکیل دادیم و قوه قضاییه در حال رسیدگی است و آنها به خاطر جرم شخصی‌شان تحت تعقیب قرار می‌گیرند و به زودی قوه قضاییه و محکمه عدلی که در این زمینه شکل گرفته رای لازم را صادرو ما آنها را تعقیب خواهیم کرد.

وی افزود: اما علیه دولت آمریکا هم ما شکایت تهیه کرده‌ایم و به دولت آمریکا اخطار داده‌ایم و در پایان فروردین ۱۴۰۳ شکایتمان را در دیوان بین‌المللی دادگستری علیه دولت آمریکا به ثبت می‌رسانیم و موضوع را تعقیب می‌کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار